10 توصیه مهم قبل از اقدام به کاشت مو

۱۳۹۹/۱۱/۱۹ ۱۱:۳۵ چاپ کد خبر: 115501
فرآیند کاشت مو نه تنها شامل مراحلی می شود که در اتاق کاشت اتفاق می افتد بلکه از آن زمان که شما تصمیم به انجام عمل کاشت مو می گیرید، تا زمانی که باید با رعایت مراقبت های بعد از کاشت به نتیجه دلخواه خود برسید، ادامه خواهد داشت. اما در این میان مهمترین مرحله را می توان مراحل قبل از کاشت دانست که شامل انتخاب روش، انتخاب کلینیک مناسب و مجاز، مراقبت های قبل از کاشت و غیره می شود. در مطالب مختلف به طور پراکنده به مواردی در مورد توصیه های قبل از کاشت اشاره شده است اما این مطالب چندان کامل نبوده و حق مطلب در آنها ادا نشده است. این مساله ما را بر آن داشت تا مطلبی جامع را آماده کنیم که شما را کاملاً برای انجام یک کاشت موی موفق آماده کند. مطلبی که خواهید خواند کاملترین توصیه های قبل از کاشت موست. 10 توصیه ای که عنوان کرده ایم حاصل تجربه برترین متخصصین کاشت مو است که در کلینیک کاشت موی رونیا فعالیت می کنند. رعایت این نکات نتایج درخشانی در کاشت مو ایجاد کرده و تا حدود زیادی موفقیت انواع روش های کاشت را تضمین می کند. در ادامه به طور کامل این مراحل و اهمیت آنها را بررسی خواهیم کرد.
  1. سن مناسب کاشت مو
سوال رایجی که در مورد کاشت مو وجود دارد این است که آیا محدودیتی برای انجام این کار از نظر سن بیمار وجود دارد یا خیر؟ در پاسخ باید دو عامل دیگر را در نظر گرفت. این دو عامل عبارت از جنسیت فرد متقاضی و علت طاسی موی بیمار هستند. برای روشن شدن موضوع باید به یک اصطلاح رایج اشاره کنیم و آن ریزش مو با الگوی مردانه است. بر این اساس ریزش مو در آقایان به دلایل ژنتیکی بیشتر رواج دارد و ما این نوع ریزش را بیشتر از موی آقایان انتظار داریم. اگر علت ریزش همین مساله باشه توصیه بر این است که تا سن 25 سالگی کاشت انجام نشود. علت این است که تا این زمان نمی توان تخمینی درست از رفتار بانک موی فرد متقاضی داشت. اما در مورد خانم ها اگر علت طاسی حوادثی مانند جراحت و تصادف باشد محدودیت سنی برداشته می شود.
  1. بررسی روش های مختلف قبل از اقدام به کاشت
هر روشی ویژگی ها، مزایا و معایب مختص به خود را دارد. مقایسه میان این روش ها قبل از اقدام به کاشت مو شما را به سمت انتخاب مناسب یک روش هدایت می کند. در مورد روش های مختلف تحقیق کنید و ببینید که کدام با ویژگی های شما سازگاری بیشتری دارد. در این مسیر حتماً با پزشکان متخصص و با تجربه مشورت کنید. پزشکان متخصص کاشت مو تجربه و دانش بالایی در مورد انواع روش های کاشت مو مانند روش FUT  یا FIT و یا کاشت موی SUT دارند و بهتر از هرکس و هر مقاله ای می توانند شما را در این انتخاب راهنمایی کنند.
  1. آگاهی از هزینه
طبیعی است که هر فرد برای هر تصمیمی در زندگی بودجه ای را در نظر داشته باشد. در مورد رابطه هزینه با روش کاشت مو باید این مساله را در نظر بگیرید که  هر چه تجهیزات کاشت مو پیشرفته تر باشد احتمالاً هزینه کاشت مو بالاتری نیز برای انجام آن باید پرداخت شود.  
  1. بررسی مجوز کلینیک
سلامت بیمار و متقاضی کاشت مو از اهمیت بالایی برخوردار است. متاسفانه مراکزی وجود دارند که بدون داشتن هیچ مجوزی از وزارت بهداشت مشغول فعالیت در این عرصه هستند. انتخاب این مراکز ریسک بالایی را برای بیماران به همراه دارد. زیرا نمی توان در مورد تجهیزات استاندارد، مواد مصرفی بهداشتی، استفاده از متخصص و پزشک کاشت مو و بسیاری موارد دیگر اطمینان خاطر داشت. ضمن اینکه در صورت بروز اتفاقات غیر قابل پیش بینی معمولاً مراکز غیر مجاز امکانات کافی برای مواجهه با مشکلات را ندارند و براحتی از بار مسئولیت شانه خالی می کنند.
  1. شرح خواسته ها در جلسه مشاوره
برخی افراد متقاضی کاشت مو، چندان جلسه مشاوره را جدی نمی گیرند و تصور می کنند که دانسته های خودا برای انجام کاشت مو کفایت می کند. شما باید خواسته های خود را در جلسه مشاوره مطرح کنید تا پزشک شما بتواند بهترین راهنمایی ها را ارائه دهد. همچنین بیمار در جلسه مشاوره حتماً باید در مورد داروی مصرفی، بیماری های خاص، مشکلات قلبی و تنفسی, اعتیاد به مواد مخدر، الکل، دخانیات و موارد این چنینی را مطرح کند تا پزشک بتواند تصمیمات مناسبی برای وی اتخاذ نماید. توصیه ما این است که یک چک لیست تهیه نمایید. در این چک لیست سوالات خود از پزشک یا مواردی که فکر می کنید پزشکتان باید در جریان آن قرار بگیرد را بنویسید تا در جلسه مشاوره مطرح شود. عفونت بعد از کاشت مو
  1. نزدیک کردن توقعات به واقعیت کاشت مو
نتایج کاشت مو به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از مهمترین آنها شرایط بانک مو و نوع طاسی فرد است. باید توقعات خود را به واقعیت نزدیک کنید و بدانید که بعد از کاشت مو چه چیزی انتظار شما را می کشد. عدم آگاهی از این موضوع ممکن است موجب سرخوردگی شما بعد از کاشت شود. بهترین کسی که می تواند به شما کمک کند پزشک معالج شماست. معمولاً در کلینیک های کاشت مو عکس های آرشیوی از نمونه های قبلی وجود دارد. از متخصص و مجری کاشت مو بخواهید که تصویر نمونه های قبلی را به شما نشان دهد.
  1. آگاهی از عوارض بعد از کاشت مو
هر روش درمانی با عوارضی همراه است. میزان این عوارض در روش های غیر تهاجمی جدید بسیار خفیف است. البته همواره باید مسائلی همچون خطای انسانی و سهل انگاری تیم پزشکی بی تجربه، امکانات ضعیف بعضی کلینیک ها و موارد دیگر را در نظر گرفت که ممکن است موجب بروز اتفاقات ناگوار همچون عفونت های شدید شود. حتماً در هنگام بررسی روش های مختلف، عوارض کاشت مو در هر روش را در نظر بگیرید تا هم در انتخاب روش به شما کمک کند و هم بتوانید خود را برای این عوارض آماده کنید. می توانید از پزشک خود بخواهید تا راهنمایی های لازم برای مواجهه با عوارض کاشت را به شما ارائه دهد. نمونه کاشت مو به روش Super Fue
  1. رعایت توصیه های قبل از کاشت مو
مراقبت های قبل از کاشت علاوه بر اینکه به این روند کمک می کند حتی می تواند بعضی از عوارض بعد از کاشت را نیز خنثی کند یا آنها را کاهش دهد. از مهمترین توصیه هایی که برای مراقبت های قبل از کاشت مو مطرح می شود عبارتند از:
  • منع مصرف داروهای انعقاد خون که معروفترین آنها آسپرین است، برای یک هفته
  • منع مصرف ویتامین های B و E، برای یک هفته
  • عدم مصرف مواد مخدر و دخانیات، برای حداقل یک هفته
  • عدم مصرف نوشیدنی های الکلی، حداقل 3 روز
  • منع مصرف قهوه و نوشیدنی های کافئین دار
  • خوردن صبحانه در روز کاشت
  1. آشنایی با مراقبت های بعد از کاشت مو
برخی از این مراقبت ها برای رفع عوارض کاشت موست و عدم رعایت بعضی دیگر اثر منفی بر روی نتیجه کار دارد. توصیه می کنیم که قبل از اقدام به کاشت مو خود را برای مراقبت های بعد از آن آماده کنید. مراقبت های کاشت مو را می توان در قالب لیست زیر عنوان کرد.
  • استفاده از کمپرس آب سرد و یخ برای کنترل تورم
  • برای رفع تورم تا سه روز اول زیر سر خود دو بالشت قرار دهید تا سرتان بالاتر از قلب قرار بگیرد.
  • اگر پزشک شما تایید کرد می توانید از داروی سفالکسین استفاده کنید.
  • مصرف ویتامین C
  • مصرف زینک
  • مصرف مایعات بخصوص آب آناناس
  • اگر احساس درد کردید باز هم با توصیه پزشک خود می توانید از مسکن و آرامبخش استفاده کنید.
  • عدم استفاده از کلاه نامناسب مانند کلاه پشمی
1۰ رعایت پروتکل های بهداشتی رعایت پروتکل های بهداشتی بخصوص با وقوع مشکل اپیدمی کرونا بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است. اما این مساله نباید تنها از طرف کلینیک کاشت مو و تیم پزشکی رعایت شود بلکه خود بیمار نیز باید بر روی این مساله تمرکز داشته باشد. اگر قبل از کاشت به هر دلیلی به مبتلا شدن به ویروس کرونا مشکوک شدید حتماً این مطلب را با کلینیک خود مطرح کنید تا کاشت را بعد از مشخص شدن نتایج آزمایش و احتمالاً دوره درمانی موکول کند. با توجه به اینکه در این فرآیند تیم پزشکی با فاصله بسیار کمی نسبت به بیمار قرار می گیرد در رعایت این پروتکل ها و موارد احتیاطی کمال توجه را داشته باشید. کلینیک کاشت موی رونیا کلینیک کاشت موی رونیا یکی از پیشرفته ترین مراکز زیبایی است که با استفاده از مجهزترین دستگاه های کاشت مو خدماتی با استانداردهای جهانی ارائه می دهد. در این مرکز که دارای مجوز از وزارت بهداشت می باشد، متخصصینی مشغول به فعالیت هستند که هر یک از برترین های این حوزه محسوب می شوند. سلامت و رضایت بیماران برای کلینیک رونیا اولویتی بالاتر از هر چیز دیگر دارد و ما این خدمات را با قیمتی معقول و مناسب به شما ارائه می دهیم. چنانچه تمایل به انجام کاشت مو به روش دلخواه خود را دارید، خانه سفید محلی قابل اطمینان برای شماست. مشاورین ما همواره با آغوش باز آماده شنیدن نگرانی ها و سوالات شما هستند تا بهترین راهنمایی ها را برای شما ارائه دهند. ما از لحظه ای که قصد انتخاب بهترین روش را دارید تا زمانی که مشغول مراقبت های بعد از کاشت مو هستید در کنار شماییم تا تجربه ای شیرین و به یاد ماندنی از کاشت مو داشته باشید.
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : کاشت مو

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان