به گزارش لنگرخبر، محمد دادرس امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت آب وهوای استان گیلان طی روزهای اخیر اظهار کرد: وضعیت فعلی آب وهوای گیلان همراه با افزایش ابر، مه آلود و همراه بوده و گاهاً شاهد افزایش دما نیز خواهیم بود.

وی از وزش باد گرم شدید در گیلان خبر داد و افزود: به تدریج از امروز شاهد وزش باد گرم به ویژه در عصر و شب در بعضی نقاط استان ازجمله در ارتفاعات و دامنه ها خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان از صدور اطلاعیه هشداری سطح نارنجی هواشناسی در برای امروز و فردا در گیلان خبر داد و گفت: با توجه به جنوبی شدن جریانات هوایی نقشه ها نشان دهنده وزش باد گرم شدید در استان هستند و در پی فعالیت این سامانه دمای هوای تا فردا افزایشی خواهد بود.

دادرس با اشاره به افزایش محسوس  دما در گیلان گفت: طی امروز و فردا دمای هوای استان بین ۸ تا ۱۶ درجه افزایش پیدا می کند.

وی با اشاره به مخاطرات احتمالی وزش باد گرم شدید در گیلان، افزود: آسیب به چیدمان و سازه های موقت و سست بنیان شهری و روستایی، گلخانه ها، تابلوها، سقوط اجسام در ارتفاع، شکستن درختان، احتمال سقوط بهمن و ریزش سنگ، گسترش آتش سوزی احتمالی، افزایش ذوب برف در ارتفاعات و افزایش آب رودخانه ها ازجمله مخاطرات پیش بینی شده در گیلان طی عصر امروز و فردا است.

مدیرکل هواشناسی گیلان همچنین توصیه کرد تا نسبت به محکم کردن سازه های موقت اقدام، از استقرار در محدوده درختان خودداری و از فعالیت کوهنوردی و حضور در حاشیه رودخانه ها پرهیز شود.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان