مایکروسافت در تبلیغ جدید دستگاه های ۲ در ۱ سرفیس مک بوک های اپل را هدف قرار داده و محدودیت های آن ها را مسخره کرده است. البته لپ تاپ اپل با نام واقعی خود در این ویدیو ظاهر نشده و مایکروسافت اسم BackBook را برای آن انتخاب کرده است.

اکانت توییتر مایکروسافت در هند با انتشار ویدیوی کوتاهی قابلیت های فیزیکی محصولات ۲ در ۱ سرفیس را با لپ تاپ اپل مقایسه کرده است. در این ویدیو انعطاف پذیری بسیار بیشتر سرفیس نسبت به مک بوک پرو و قابلیت جداسازی آن از کیبورد دیده می شود. محصول ۲ در ۱ مایکروسافت می تواند از حالت لپ تاپ به تبلت تبدیل شود.

البته عجیب است که مایکروسافت اسم مستعار BackBook را روی لپ تاپ اپل قرار داده، در حالی که اهالی ردموند قبلا به طور مستقیم از مک بوک و اپل نام برده بودند. علاوه بر این، نباید فراموش کنیم که سری محصولات سرفیس لپ تاپ مایکروسافت مثل مک بوک اپل انعطاف پذیری خاصی ندارند و تقریبا با همین محدودیت ها مواجه اند.

با این حال، پس از سال ها رقابت دیگر می دانیم که این نوع تبلیغات تهاجمی چندان منطقی و واقع گرایانه نیستند. شرکت ها در واقع این تبلیغات را بیشتر از جنبه سرگرمی و طنزآمیز بودن می سازند تا رضایت جامعه کاربری طرفداران خود را بالا ببرند. افزون بر این، نبرد تبلیغاتی دوباره مایکروسافت و اپل نشان دهنده رونق مجدد بازار کامپیوترهاست که پس از ۱۰ سال دوباره با رشد روبرو شده است.

چند روز پیش، اینتل در تبلیغی به تراشه M1 اپل حمله کرد و با مقایسه ای از ناتوانی های این تراشه در برابر پردازنده های اینتل حرف زد. این شرکت در تبلیغ خود از «جاستین لانگ» استفاده کرد که در حوالی سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ ستاره کارزار تبلیغاتی I’m a Mac اپل بود و از محصولات کوپرتینویی ها طرفداری می کرد. در این تبلیغ به مشکلات تاچ بار، نبود صفحه لمسی، پشتیبانی لحظه ای از فقط یک مانیتور خارجی و نبود انعطاف پذیری اشاره شد. کارزار تبلیغاتی اینتل Go PC نام دارد و این دومین تبلیغ از این کارزار است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان