به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جواد واحدی ظهر امروز در دیدار با استاندار گیلان در سالن جلسات استانداری با بیان اینکه گیلان به لحاظ گردشگری دارای ظرفیت بسیار خوبی است، اظهار کرد: استان سرسبز گیلان دارای جاذبه های گردشگری و تاریخی بسیار خوبی بوده که هر گردشگری را جذب خودکرده و همین امر گیلان را به لحاظ اقتصادی می تواند با رشد مواجه کند.

وی با اشاره به جایگاه دومی گیلان در حوزه گردشگری گفت: با تلاش و توجه های صورت گرفته در گیلان به مأموریت های این وزارتخانه سبب شد تا گیلان در روزه صنایع دستی دارای رتبه سوم، در حوزه میراث فرهنگی چهارم و گردشگری دارای رتبه دوم کشور باشد.

معاون امور استان ها و مجلس وزارت میراث فرهنگی با اذعان به اینکه ویروس کرونا به استان های گردشگر پذیر خسارت بسیار زیادی وارد کرده است، تصریح کرد: کرونا در یک سال اخیر باعث کاهش ورود مسافر به استان های گردشگر پذیر شده و واحدهای توریستی این استان ها با خسارت بسیار زیادی مواجه شده و راهکارهایی برای جبران این خسارات در دستور کار قرار دارد.

واحدی با درخواست از مردم در خصوص عدم سفر به استان های پرخطر در کشور افزود: با توجه به مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا مبنی بر سفر به استان های کم خطر از هم وطنان می خواهیم رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند.

موانع ثبت جهانی شهرک تاریخی ماسوله رفع شود

نماینده عالی دولت در استان گیلان نیز در این دیدار با ابراز امیدواری از بازگشایی کامل تمامی مشاغل در کشور اظهار کرد: در سال گذشته کرونا آسیب بسیار زیادی را به مردم و واحدهای گردشگری وارد کرده و معیشت و اقتصاد جامعه با مشکل مواجه شده است، لذا امیدوارم رعایت پروتکل ها، تزریق واکسن و مهار بیماری، تمامی مشاغل به ویژه در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بازگشایی شوند.

ارسلان زارع به ظرفیت گیلان در سه حوزه مأموریتی وزارتخانه میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: مردم گیلان یکی از ولایتمدارترین مردمان کشور بوده و همواره در عرصه های اجتماعی، سیاسی، مذهبی و اقتصادی تأثیر مستقیم داشتند که آثار تاریخی برجای مانده از دوران مختلف، گواه این مدعا است.

وی یکی از راه های مؤثر در جذب دائم گردشگر در استان را حفاظت و ثبت ملی آثار تاریخی دانست و بیان کرد: استان گیلان دارای جاذبه های تاریخی و گردشگری بسیار زیادی است، ولی برای جذب دائم و مستمر گردشگر در این استان باید زیرساخت ها تکمیل، سرمایه های موجود حفاظت و صیانت و آثار تاریخی و جهانی ثبت ملی شوند.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه ثبت جهانی چادرشب بافی قاسم آباد رودسر حاکی از نقش تأثیرگذار صنایع دستی در گیلان است، تصریح کرد: در برخی از روستاهای گیلان بیش از ۵۰ درصد اشتغال ساکنان مربوط به بخش صنایع دستی بوده و ثبت جهانی چادرشب بافی قاسم آباد یک اقدام مؤثر در این استان بوده موجب استقبال و ابراز علاقه مندی مردم در نقاط مختلف کشور و دنیا شده است.

زارع با درخواست از مسؤولین در خصوص رفع موانع ثبت جهانی شهرک تاریخی ماسوله گفت: طرح جامع میراث فرهنگی محور اجرای هر پروژه در این منطقه قرارگرفته چراکه این شهرک تاریخی منطقه ای ارزشمند برای جذب گردشگر خارجی محسوب می شود و نیازمند حمایت های ملی است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان