به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، هم زمان با آغاز تعطیلات نوروز موج سنگینی از سفرها در کشور آغاز و هر روز بر تعداد ورودی خودروها به استان های گردشگری و شمالی افزوده می شود.

طبق آمارهای ارائه شده توسط سامانه های حمل ونقل هوشمند مرکز مدیریت اطلاعات راه ها و حمل ونقل جاده ای از رو  ۲۰ اسفندماه سال گذشته تا ۹ فروردین ماه، متوسط تردد روزانه بین استانی یک میلیون و ۷۸۷ هزار و ۷۵۲ وسیله نقلیه بوده است.

بررسی های به عمل آمده حاکی از آن است که میزان تردد خودرو در کشور در مقایسه با ایام نوروز سال گذشته ۷۸ درصد افزایش و به نسبت نوروز دو سال گذشته ۱۷ درصد کاهش داشته است، البته ناگفته نماند در میزان تردد خودرو در روز گذشته در مقایسه با هشت فروردین ماه با افزایش مواجه بوده ایم.

در مشاهدات انجام شده و بر اساس داده های آماری استان های گیلان، مازندران، اردبیل، کهکیلویه و بویر احمد، قزوین و گلستان بیشترین بار سفر و ورودی خودرو را داشته و بر اساس نقشه های موجود از ۲۰ اسفندماه تا روز گذشته مجموع ورود و خروج خودرو در محورهای مواصلاتی و مبادی ورودی این استان ها به ترتیب گیلان ۲۰۶، مازندران ۱۶۲، کهکیلویه و بویر احمد، ۱۴۵، اردبیل ۱۱۷، گلستان ۱۰۵ و قزوین ۱۰۳ درصد به نسبت مشابه سال گذشته با افزایش مواجه شده است.

البته به گفته مسؤولان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور این آمار در مقایسه با نوروز دو سال گذشته با کاهش روبه رو شده که نشان دهنده تأثیر اندک کرونا بر سفرهای نوروزی است.

با توجه به اینکه گیلان یکی از کانون های شیوع کرونا در کشور بوده، این میزان از تردد و ورود خودروها به این استان بسیار خطرناک و نگران کننده بوده و بسیار می تواند سلامت مردم را با خطر جدی مواجه کند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/س

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : صدا

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان