به گزارش خبرآنلاین از رشت : محمدباقر نوبخت  در بیست و سومین کنگره ملی همکاری های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی به صورت ارتباط تصویری اظهار داشت: رشد متوسط ۸ درصدی کشور در سال براساس برنامه ششم توسعه هدف گذاری شده بود و نیاز به ۶۵ میلیارد دلار تأمین منابع در سال داشت و قانونگذار نیز آن را به تصویب رسانده بود.

معاون رئیس جمهور گفت: با وجود باقی ماندن هدفِ رشد هشت درصدی و اشتغال یک میلیون نفری در سال اما متاسفانه منابعی که می بایست چنین هدفی را تحقق بخشد با وجود تحریم ها و محاصره اقتصادی دچار چالش اساسی شد.

نوبخت با بیان اینکه ملت بزرگ ایران از نزدیک شاهد تحولات کشور در عرصه سازندگی و توسعه هستند تصریح کرد: پنجشنبه های هر هفته شاهد افتتاح طرح های زیربنایی کشور با حضور رئیس جمهور هستیم پس باید تاکید داشت که اهداف توسعه به قوت خود باقی ماند اما الزامات توسعه فراهم نیست.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به ضرورت رشد صنعت و ارتباط دانشگاه با صنعت گفت: برای دستیابی به اهداف با وجود محدودیت های منابع می بایست از ساز و کارهای دیگر استفاده کنیم و بدونِ پشتیبانی لازم از سوی دولت و بدون حضور دانشگاه، امکان رشد و توسعه صنعت وجود ندارد.

وی نقش دانشگاه را بسیار متفاوت از شرایط عادی دانست و افزود: انتظار داریم که دانشگاه بتواند ساز و کارهای نو و روش های دانش بنیان را پیش روی صنعت قرار دهد تا صنعت بتواند بهره وری لازم را برای دستیابی به اهداف توسعه داشته باشد و در صورت استفاده از این ساز و کارها، فاصله های سنتی خود با کشورهای صنعتی را می توانیم جبران کنیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های علمی موجود در کشورمان تصریح کرد: دانشگاه باید بتواند از این ظرفیت ها و استانداردها در راستای کمک به صنعت بهره گیرد.

نوبخت بنیه علمی دانشمندان و اساتید دانشگاه گیلان و توان این دانشگاه را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: اساتیدی که در دانشگاه گیلان مشغول آموزش هستند این توان و قدرت را دارند تا متفاوت از شیوه های سنتی، ارتباط با صنعت را به گونه ای تعریف کنند که ما با منابع مالی و سرمایه اندک بتوانیم از دانش استفاده و نیازهای کشور را برطرف کنیم.

 رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ضمن ابراز امید و اطمینان به توانایی های دانشگاه گیلان ابراز داشت: انتظار داریم نتیجه بیست و سومین کنگره ملی همکاری های دولت، دانشگاه و صنعت به گونه ای باشد که منجر به رفع نیازهای صنعت با توجه به تحریم ها و محاصره اقتصادی شود.

48

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : سازهای

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان