به گزارش خبرآنلاین از رشت : آبتین حیدرزاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: محیط های شلوغ بازار محیط بسیار مناسبی برای انتقال بیماری های تنفسی به ویژه کرونا است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت عدم ضرورت در خرید از حضور در بازارها خودداری کنند.

وی تصریح کرد: در صورت ضرورت می توانیم یک فرد از خانواده را برای خرید به بازار بفرستیم و  ترجیحاً این فرد در گروه سالمندان و افراد در معرض خطر نباشد. 

حیدرزاده عنوان داشت: رسم خانه تکانی در آستانه سال نو بسیار مرسوم است و برای کمک در این امر گاهی از افراد جوانتر خانواده و یا شرکت های خدماتی استفاده می شود.

 وی افزود: این کار امسال اصلاً توصیه نمی شود زیرا افراد جوان می توانند ناقلان بدون علامت بیماری بوده و آن را به سالمندان و افراد بالای ۶۰ سال و دارای فشار خون و دیابت انتقال دهند.

حیدرزاده تصریح کرد: افرادی که از شرکت ها برای خانه تکانی مراجعه می کنند نیز هر روز در منازل مختلف حضور دارند و احتمال مبتلا شدن، بی علامت بودن و انتقال بیماری توسط آن ها وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در حال حاضر ۳۱۰ بیمار در گیلان بستری بوده و ۷۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به این آمار افزوده شده اند همچنین ۷۰ بیمار نیز در بخش ICU بستری هستند.

48

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : سازهای

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان