استاندار گیلان گفت: تکمیل زیرساخت ها و سرمایه های موجود در استان، ثبت ملی و جهانی آثار تاریخی و صیانت و حفاظت از آنان در ارتباط بیشتر با جامعه جهانی به ویژه گردشگران موثر است.

به گزارش ایلنا از رشت، ارسلان زارع در دیدار معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به آسیب های وارده به بخش های مختلف جامعه، اقتصاد و معیشت به ویژه حوزه گردشگری در سال گذشته اشاره و اظهار کرد: امیدواریم با مهار بیماری، رعایت پروتکل ها و تزریق واکسن شاهد بازگشایی کامل مشاغل به ویژه در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشیم.

وی به ظرفیت ها و پتانسل های متعدد گیلان در سه حوزه مأموریتی این وزارتخانه اشاره و خاطرنشان کرد: مردم گیلان در قبل و بعد از اسلام و نیز دوره معاصر همواره در فعالیت های اجتماعی، سیاسی، مذهبی و اقتصادی اثرگذار بوده اند که آثار تاریخی برجای مانده از دوران مختلف، گواه این مدعاست.

نماینده عالی دولت در گیلان تکمیل زیرساخت ها و سرمایه های موجود در استان، ثبت ملی و جهانی آثار تاریخی و صیانت و حفاظت از آنان را در ارتباط بیشتر با جامعه جهانی به ویژه گردشگران بسیار موثر دانست و افزود: دولت یازدهم و دوازدهم در بهره گیری از مواهب طبیعی و خدادادی بی نظیر گیلان با شناسایی بیشتر ظرفیت ها و معرفی به سرمایه گذاران، اهتمام جدی داشته که سال گذشته از سال های درخشان این حوزه بوده است.

وی با بیان اینکه در برخی از روستاهای گیلان بیش از 50 درصد اشتغال ساکنان مربوط به بخش صنایع دستی است، ثبت جهانی چادر شب بافی قاسم آباد رودسر با حمایت های ملی و استانی را یکی از اقدام های موثر صورت گرفته عنوان و خاطرنشان کرد: این اقدام علاوه بر اینکه مایه مباهات و افتخار برای گیلانیان است؛ موجب استقبال و ابراز علاقمندی مردم در نقاط مختلف کشور و دنیا شده است.

وی بر ضرورت تلاش مضاعف برای رفع موانع ثبت جهانی شهرک تاریخی ماسوله تأکید کرد و گفت: طرح جامع میراث فرهنگی محور اجرای هر پروژه در این منطقه قرار گرفته چراکه این شهرک تاریخی منطقه ای ارزشمند برای جذب گردشگر خارجی محسوب می شود و نیازمند حمایت های ملی است.

استاندار گیلان، منطقه آزاد انزلی را یک ظرفیت مستعد برای سرمایه گذاران عنوان و با اشاره به اینکه به زودی فرآیند احداث یک هتل پنج ستاره در این محدوده آغاز می شود، گفت: در سال های اخیر، مراکز اقامتی و هتل های خوبی در گیلان از جمله در حوزه بوم گردی به عنوان یکی از برنامه های جدی دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسیده که علیرغم شیوع کرونا احداث این مراکز متوقف نشد و انتظار می رود بیش از گذشته شاهد پیشرفت این بخش باشیم.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اشراف کامل دکتر زارع استاندار به مأموریت های این وزارتخانه را از مهمترین عوامل موفقیت گیلان در این بخش عنوان کرد و گفت: کسب رتبه دوم در حوزه گردشگری، رتبه سوم در صنایع دستی و رتبه چهارم در بخش میراث فرهنگی توسط استان گیلان نشان از تلاش ها و اهتمام صورت گرفته است.

جواد واحدی به واردآمدن خسارت های سنگین به حوزه گردشگری به ویژه در استان های گردشگرپذیر کشور بر اثر شیوع بیماری کرونا اشاره و تأکید کرد که با توجه به مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا مبنی بر سفر به استان های کم خطر از هموطنان می خواهیم رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند.

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : آثار تاریخی

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان