به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام محمدعلی رضوانی نژاد، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان از آمادگی مساجد این استان برای برگزاری جشن های نیمه شعبان خبر داد و گفت: جشن ها و اعیاد مذهبی تبلوری از ولایت ائمه معصومین (ع) است که باید با حفظ شئون اسلامی در این اماکن مقدس گرامی داشته شود.

او افزود: این جشن ها با هدف ارج نهادن به شعائر دینی، انعکاس اهداف مهدویت، کسب معرفت و شناخت نسبت به امام زمان (عج) و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به میزبانی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گیلان برپا می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان اظهار داشت: روحانیون و کارشناسان امور دینی در این مراسم به سخنرانی در خصوص فلسفه انتظار و مهدویت پرداخته و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به مدیحه سرایی می کنند.

حجت الاسلام رضوانی نژاد راه اندازی کاروان موتوری و خودرویی، مولودی خوانی، تجلیل از نخبه های جوان مسجدی، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، فراخوان دلنوشته، عکس و نقاشی، نورافشانی را از جمله برنامه های کانون های مساجد استان در گرامیداشت ولادت حضرت امام زمان (عج) اعلام کرد.

دعا برای رفع بلای عمومی و عافیت و تندرستی بیماران

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان نیز به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان با صدور اطلاعیه ای ضمن تبریک ولادت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) از عموم مردم خداجو و همیشه در صحنه استان خواست: با شرکت در مراسم متعدد ۸ الی ۱۲ فروردین در سراسر استان از درگاه حضرت حق تعالی تداوم و تعالی انقلاب اسلامی، طول عمر مقام معظم رهبری، تعجیل در ظهور حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، رفع بلای عمومی و عافیت و تندرستی همۀ بیماران را مسئلت کنند.

انتهای پیام/ع

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : نیمه شعبان

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان