فرماندار رشت با بیان اینکه شهرستان رشت دارای ۶۲ هزار هکتار اراضی شالیزاری است، گفت: در سال جدید شاهد افزایش 30 درصدی استقبال کشاورزان شهرستان رشت از تهیه بذر اصلاح شده برنج هستیم.

به گزارش ایلنا از رشت،علی فتح اللهی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان رشت با موضوع تامین آب کشاورزی اظهار کرد: کشاورزی رکن اصلی اقتصاد گیلان شمرده می شود و حفاظت از منابع آبی یکی از شاخص های توسعه ای این حوزه است.

فرماندار رشت با بیان اینکه برنامه های کشاورزی و دیگر برنامه ها با توجه به انتخابات پیش رو نبایستی در حاشیه قرار گیرد، گفت: موانع و مشکلات کشاورزی در کار گروه ها  شناسایی و راه حل ها آن ارائه شود تا از طریق دستگاه مربوطه و بخش خصوصی حل شود.

وی با اشاره به اینکه حوزه کشاورزی  جز اولویت اصلی کار فرمانداری و بخشداری ها در شش ماهه اول سال 1400 می باشد، اظهار داشت: استفاده از تمامی ظرفیت ها جهت لایروبی رودخانه و نهرها باید در اولویت باشد تا دغدغه کشاورزان شهرستان در خصوص تامین آب کشاورزی مرتفع گردد.

فتح اللهی در ادامه افزود: سر ریز شدن آب سد سفید رود،  نوید روزهای خوبی برای کشاورزان شهرستان در سال 1400 می باشد.

مقام عالی دولت در مرکز استان تصریح کرد: کمیته برنامه ریزی  در توسعه کشاورزی و اقتصاد گیلان بسیار حائز اهمیت است در این جلسات الویت ها شناسایی و اجرایی شود.

فرماندار رشت به دیگر مشکلات حوزه کشاورزی از جمله سرقت دستگاه های کشاورزی اشاره کرد و افزود :سرقت اقلام فعالیت های کشاورزی برنامه های این حوزه را با مشکل مواجه خواهد کرد.

وی  با تاکید بر ضرورت اجرای تقویم زراعی توسط کشاورزان شهرستان ، افزود: در فصل زمستان گذشته، 40 درصد از شخم زمستانه زمین های کشاورزی شهرستان با آب باران طبق برنامه زمانبندی مشخص در تقویم زراعی تهیه شده توسط جهاد کشاورزی صورت پذیرفته است.

فتح اللهی با اشاره به اینکه شهرستان رشت دارای ۶۲ هزار هکتار اراضی شالیزاری است، گفت: در سال زراعی جدید شالیکاران رشتی با تهیه 200 تن بذر اصلاح شده از اداره جهاد کشاورزی تا امروز، شاهد افزایش 30 درصدی استقبال کشاورزان از تهیه بذر اصلاح شده نسبت به سال گذشته هستیم.

وی افزود: استفاده از بذر اصلاح شده منجر به افزایش 15 درصدی محصول، کاهش هزینه ها، کاهش مصرف آب و همچنین کاهش طول زمانی بین مرحله کاشت و برداشت خواهد شد.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اهمیت بیمه محصولات کشاورزی، افزود: شرکت های بیمه بایستی با کاهش دغدغه کشاورزان و بالا بردن اعتماد آنها، موجبات تشویق کشاورزان جهت بیمه محصولات خود را فراهم آورند.

 

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : انتخابات

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان