به گزارش لنگرخبر، نماینده چین در مذاکرات روز گذشته (سه شنبه) کمیسیون مشترک برجام در «وین» پایتخت اتریش خواستار برداشته شدن تمامی تحریم های غیرقانونی ایالات متحده آمریکا علیه جمهوری اسلامی شد.

شبکه «سی سی تی وی» چین با انتشار تصاویری از نشست کمیسیون مشترک برجام گزارش کرد که یکی از نمایندگان چین روز سه شنبه از ایالات متحده خواست تا تمامی تحریم های غیرقانونی علیه ایران را بردارد و اعمال زور علیه شرکت ها و افراد خارجی به ویژه از کشورهای چین را کنار بگذارد.

پیش از این نیز «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین و همچنین «چانگ هووا» سفیر چین در ایران نیز بر لزوم بازگشت بدون قید و شرط ایالات متحده به برجام و همچنین برداشته شدن تحریم های غیرقانونی آمریکا علیه جمهوری اسلامی تأکید کرده بودند.

دور نخست نشست حضوری کمیسیون مشترک برجام در «گراند هتل» شهر وین امروز در حالی برگزار شد که با توافق برای ادامه رایزنی ها در سطح کارشناسی پایان یافت.

بر اساس توافق صورت گرفته، دو نشست کارشناسی موازی بین اعضای کمیسیون مشترک برجام جهت انجام رایزنی های فنی در حوزه رفع تحریم و هسته ای تشکیل شد. این نشست های کارشناسی قرار است به بحث و رایزنی در خصوص جنبه های فنی و جزئیات مسائل مربوط به لغو تحریم ها و مسائل هسته ای بپردازند و نتیجه بحث های خود را به کمیسیون گزارش کنند.

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی در نشست روز گذشته کمیسیون مشترک برجام تأکید کرد: رفع تحریم های آمریکا، اولین و ضروری ترین اقدام برای احیای برجام است و جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد به محض رفع تحریم ها و پس از راستی آزمایی آن، اقدامات جبرانی هسته ای خود را متوقف کرده و به اجرای کامل برجام برگردد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان