به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت الله رسول فلاحتی در آئین تکریم و معارفه مدیر حوزه های علمیه استان گیلان که به صورت ویدئوکنفرانسی با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور در سالن جلسات حوزه علمیه امیر المومنین (ع) رشت برگزار شد با اشاره به نقش بی بدیل حوزه های علمیه در جوامع به ویژه جوامع شیعه اظهار کرد: امام راحل برخاسته از حوزه بود و بزرگ ترین دستاورد تاریخ شیعه و حوزه، انقلاب اسلامی مردم ایران است که امروزه تمام قدرت های جهان تحت تأثیر این انقلاب نوظهور قرارگرفته است.

وی با اشاره به نقش عالمان دین در حوزه های علمیه افزود: علمای دین در طول تاریخ برای حفظ مسیر شیعه تلاش های فراوانی انجام دادند که این تلاش ها باید باتربیت نیروهای مستعد و صالح حفظ شود علمای دین قبل از انقلاب مدیریت اجتماعی و سیاسی را به درستی لمس نکرده بودند و به برکت وجود امام راحل جامعه روحانیت توانست بیش از ۴۲ سال در عرصه مدیریت به خوبی ایفای نقش کند و در جهان تأثیرگذار باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید برجذب نیروهای صالح و مستعد در حوزه های علمیه بیان کرد: علمای دین باید باتربیت طلاب جوان مدیریت انسانی و اسلامی را در جامعه ارتقا بخشند.

آیت الله اعرافی رئیس حوزه های علمیه کشور نیز در این مراسم با اشاره به نقش عالمان و بزرگان دینی گیلان در توسعه علم و اخلاق دینی اظهار کرد: یکی از الزامات بر اساس برنامه ۵ ساله توسعه حوزه های علمیه حرکت به سمت ارتقای دانش اخلاقی در همه ارکان به ویژه در رشته های تخصصی و پژوهشی است و نیروهای جوان مستعد باید جذب حوزه ها شوند.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاری، مدیر سابق حوزه های علمیه گیلان نیز با اشاره به نقش آفرینی مدرسه علمیه لنگرود در کشور اظهار کرد: در ارزیابی های کشور مدرسه لنگرود مقام چهارم را کسب کرد که کسب این رتبه برگرفته از تلاش جمعی همه اساتید و طلاب برای تحول و پیشرفت است.

حجت الاسلام والمسلمین قاسم علی پور، مدیر جدید حوزه های علمیه گیلان نیز در این مراسم با اشاره به ارتقای جایگاه علمی و اخلاقی حوزه های علمیه اظهار کرد: صیانت از اصالت و هویت حوزه ها از مهم ترین برنامه های توسعه ای حوزه های گیلان خواهد بود.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم ضمن تشکر و قدردانی از زحمات «حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاری» مدیر سابق حوزه های علمیه گیلان، «حجت الاسلام والمسلمین قاسم علی پور» به عنوان مدیر جدید حوزه های علمیه استان معرفی شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : آیت الله فلاحتی

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان