به گزارش لنگرخبر، مجمع عمومی عادی موسسه خانه مطبوعات گیلان، روز چهارشنبه (1 اردیبهشت 1400) با حضور فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، شیخی رئیس هیئت مدیره و عباس زاده نایب رییس هیئت مدیره خانه مطبوعات ایران در رشت برگزار شد.

در این جلسه نمایندگان پلیس فتا (جواد قریبی)، استانداری گیلان (رسول قلیزاده)، ناظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی (حسین ابراهیمیان) و اعضای هیئت رئیسه سنی (رئیس: سیدحسین ضیابری سیدین، نایب رئیس: اکبر مصطفوی، دبیر: سکینه حسابی، منشی اول: حسین همرنگ و منشی دوم: حسن سامری) و جمعی از خبرنگاران استان حضور داشتند، ضمن بررسی عملکرد خانه مطبوعات و رسانه های گیلان و صورت های مالی مورد تائید بازرسان، انتخابات الکترونیک این موسسه از ساعت 11 تا 13 برگزار شد که خوشبختانه با مشارکت ۲۴۹ نفر از ۳۵۵ عضو اصلی (بیش از ۷۰ درصد) هیئت مدیره و بازرسان جدید خانه مطبوعات و رسانه های گیلان مشخص شد که این میزان حضور در انتخابات موسسه در نوع خود کم نظیر بود.

بر اساس این انتخابات؛ در بین مدیران مسئول، ابراهیم  بهمنی جلالی با ۱۱۰ رأی و میلاد ابراهیمی علی آبادی با ۹۲ رأی به عنوان اعضای اصلی و عباس حق پرست قدیم لیمودهی با ۶۶ رأی به عنوان علی البدل انتخاب شدند.

 در بخش خبرنگاران، سینا هوشمند گورابی با ۱۵۴ رأی، اسماعیل بلالایی با ۱۱۷ رأی و بابک محب پور با ۱۱۵ رأی به عنوان اعضای اصلی و مهران بازرگانی با ۹۷ رأی و لیلا خدمت بین دانا با ۴۹ رأی عضو علی البدل شدند.

در قسمت نمایندگی خبرگزاری ها، ابراهیم  افشاری با ۱۵۸ رأی به عنوان عضو اصلی انتخاب و سمیه اقدامی سندی با ۱۶ رأی علی البدل شد.

در بخش نمایندگی روزنامه های سراسری نیز، حسن شکری با ۸۴ رأی به عنوان عضو اصلی انتخاب و سید علیرضا قمی با ۶۸ رأی علی البدل شد.

همچنین در بین نامزدهای بازرسان موسسه، حسن غلام پور پاپکیاده با ۱۰۹ رأی و رضا اسدی با ۶۷ رأی به عنوان بازرسان اصلی و سادات حاجی پور نصیرمحله با ۵۸ رأی به عنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند.

بر اساس اساسنامه موسسه خانه مطبوعات و رسانه های گیلان، اعضای هیئت مدیره برای مدت دو سال و بازرسان برای یک سال انتخاب خواهند شد.

خانه مطبوعات گیلان تشکیلاتی صنفی رسانه ای است که فعالیت خود را از سال 1376 آغاز کرده است و هم اکنون دارای 355 عضو اصلی و 10 عضو افتخاری می باشد.

181 نشریه مکتوب، 27 نشریه الکترونیک غیر برخط، 211 پایگاه خبری برخط، 86 دفتر نمایندگی نشریات سراسری و منطقه ای و 15 دفتر نمایندگی خبرگزاری با بیش از 500 خبرنگار در استان گیلان مشغول به فعالیت هستند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان