به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در سفر کاری خود به روسیه با ایگور بابوشکین استاندار آستراخان روسیه دیدار و گفت وگو کرد و در این دیدار که مهدی آکوچکیان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آستراخان نیز حضور داشتند طرفین راه های گسترش روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور را موردبررسی قراردادند.

استاندار آستراخان روسیه در این دیدار با اشاره به اینکه در شرایط سخت فعلی حجم تجارت آستراخان با ایران در سطح قابل قبولی قرار دارد، اظهار کرد: از ساخت سرای تجاری ایرانیان در آستراخان و نصب مجسمه عمرخیام توسط طرف ایرانی بسیار تشکر می کنم و قطعاً در آینده توسعه مراودات اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور با روابط سیاسی مناسبی که باهم دارند گسترش خواهد یافت.

ایگور بابوشکین  با بیان اینکه بیشترین ارتباط آن ها با استان گیلان است، گفت: پیشنهاد می کنم مرکز لجستیکی ایران در منطقه  ویژه اقتصادی لوتوس آسترخان احداث گردد.

درخواست مساعدت بیشتر از سیستم بانکی روسیه جهت مبادلات مالی

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه نیز با تقدیر از طرف روسی به خاطر صدور مجوز برای هیات ایرانی در شرایط پاندمی کروناویروس جهت سفر به روسیه اظهار کرد: در شروع تهاجم ویروس کرونا اکثر کشورهای همسایه مرز با ایران را بستند اما روسیه مرزهای زمینی، دریایی و هوایی را با ایران باز نگه داشت و این مسئله باعث شد حجم تبادلات تجاری ما افزایش یابد.

هادی تیزهوش تابان با بیان اینکه قرار است یک شرکت ایرانی بخشی از طبقه اول سرای تجاری ایرانیان در آستراخان را برای فروش کالاهای ایرانی به شکل خرده فروشی و عمده فروشی تأسیس کند، گفت: این شرکت هم اکنون در حال ارسال این کالاها به روسیه بوده و در آینده نزدیک راه آهن رشت به بندر کاسپین متصل خواهد شد که در این راستا کشتی های رو-رو باید در مسیر دریای کاسپین فعال تر عمل کنند.

وی با بیان اینکه سیستم بانکی روسیه باید برای نقل وانتقال پول مساعدت بیشتری کند، افزود: منطقه آزاد انزلی و منطقه ویژه اقتصادی لوتوس روابط خوبی دارند و این دو منطقه می توانند در گسترش روابط دو کشور تأثیرگذار باشند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

 

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : تیر

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان