به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسماعیل نجار ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در سالن اجتماعات مدیریت بحران گیلان با بیان اینکه در سال گذشته از سوی وزارت نیرو به منظور کاهش تنش آبی پرداخت شده است، اظهار کرد: در سال گذشته و به منظور کاه تنش آبی یک هزار و ۸۵۰ میلیارد از سوی وزارت نیرو در بخش های مختلف پرداخت شده است.

وی با اشاره به نقش ستاد مدیریت بحران در کاهش آسیب های واردشده به مردم درشرابط بحرانی گفت: ستاد مدیریت بحران نقش مهمی در کاهش خسارت به مردم در هنگام وقوع بحران دارد، لذا از اعتبارات ردیف سازمان ها نباید غفلت کرد زیرا بعضاً یک دهم از این ردیف بودجه ها جذب نشده و مشکلاتی را برای این ستاد ایجاد می کند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از کمک سه هزار میلیارد تومانی دولت به صندوق توسعه کشاورزی خبر داد و افزود: در سال ۹۹ میزان قابل توجه ای اعتبار به گیلان اختصاص یافت ولی این اعتبار به دلایلی محقق نشده است ولی در بخش کشاورزی خسارت از طریق صندوق توسعه کشاورزی محقق خواهد شد و در همین راستا دولت در سال جدید سه هزار میلیارد تومان به این صندوق کمک می کند.
نجار با گله مندی از عدم تخصیص اعتبار به سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: بر اساس آمار در سال ۹۸ سازمان مدیریت بحران پنج هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان از برنامه وبودجه درخواست کرد که از این میزان تنها ۳۰۰ میلیارد تومان برای آن محقق شد.

وی با اشاره به درخواست بودجه هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از سازمان برنامه وبودجه توسط سازمان مدیریت بحران تصریح کرد: کشور ایران در مقاطع مختلف سال با بحران های طبیعی مواجه شده و کنترل این بحران ها نیاز به اعتبار قابل توجه دارد به این منظور در سال جدید هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از برنامه وبودجه درخواست کردیم اما ۶۰۰ میلیارد تومان کنار گذاشته شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اذعان به اینکه به منظور حل معضل خشک سالی، در حال تهیه گزارش هستیم،  گفت: خشک سالی و رانش یکی از معضلات جامعه بوده و به این دلیل در حال تهیه گزارش با توجه به برنامه های جهانی هستیم تا بر اساس آن برنامه ریزی شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان