به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت الله رضا رمضانی گیلانی در مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان که در جوار مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی رشت با اشاره به ارزشمند بودن حضور در مراسم شب های قدر باوجود شرایط کنونی ویروس منحوس کرونا اظهار کرد: شب های قدر، شب های قدردانی و برقراری ارتباط درست و دقیق با خداوند است.

وی با بیان اینکه انسان در شب های قدر می تواند بهترین مقدرات را برای خود رقم بزند، افزود: باید در این فرصت ها همان طور که در دعاهای ماه رمضان به ما آموزش داده اند، برای همه بیماران و گرفتاران عالم دعا کنیم، چون بیماری نیز مثل فقر و گرسنگی، مسلمان و غیرمسلمان نمی شناسند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با آرزوی علو درجات برای شهدای سلامت گفت: هر کس باید در حد و اندازه معرفت و شناختش، ماه رمضان را درک کند و بداند این ماه، نعمت بزرگی است که شامل حال ما شده است.

رمضانی به فضیلت ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: اگر همه بدانند در ماه رمضان چه خبر است، از خداوند می خواهند همیشه ماه رمضان باشد و خوشا به حال کسانی که استقبال خوبی از این ماه کردند و بدرقه خوبی نیز انجام می دهند.

وی با اشاره به معانی به روزه عام و خاص بیان کرد: روزه انسان های معمولی، عام است یعنی تنها گرسنگی و تشنگی دارد ولی روزه برخی افراد، روزه فکر و اندیشه همراه با مراقبت از چشم و زبان است که به غیر خدا توجه دیگری ندارند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه همه حالات انسان روزه دار حتی خوابش نیز عبادت است، افزود: خداوند در ماه رمضان برای هر انسان، سهمیه ای قرار داده است و درهای رحمتش را از اول تا آخرین شب ماه رمضان، باز نگه می دارد.

به گفته رمضانی یکی از آثار ماه رمضان، این است که می تواند بیشترین زمینه قرب و نزدیکی انسان به سوی خدا را فراهم کرده و اراده انسان را قوی تر کند.

وی با اشاره به اینکه انسان یک امانت دار بزرگ است و خداوند این لیاقت و شایستگی را در انسان ها دیده است، گفت: خدای متعال به لحاظ وجودی امانت های زیادی به انسان سپرده که انسان باید آن ها را شناخته و استفاده کند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه بر اساس آیات قرآنی، تکلیف و عقل، دو امانت بزرگ از سوی پروردگار هستند، افزود: این نظام تکوین است که انسان، بدون هیچ تلاش و شایستگی، فطرت و عقل را با امر خداوند به عنوان نعمت به دست بیاورد.

رمضانی با اشاره به اینکه بعضی ها نتوانستند امانت هایی که خداوند در اختیار آن ها قرار داده را به درستی استفاده کنند، گفت: عقل، گران بهاترین نعمت در اختیار انسان است و آن هایی که عقل دارند، دین و حیا هم دارند.

وی با تأکید بر اینکه بشر بلاهای زیادی بر سر عقل، فطرت و عاطفه آورد، بیان کرد: گاهی انسان ها، عاطفه و فطرت را از بین می برند که نتیجه آن از بین رفتن احساس و رحم در وجود انسان است.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) به سالروز شهادت شهید مطهری و تمجید رهبر معظم انقلاب از این علامه اشاره کرد و گفت: به گفته شهید مطهری، انسان به لحاظ فطری به زیبایی ها گرایش دارد و عشق به همه زیبایی ها و نفرت از همه زشتی ها، معنای فطرت است.

رمضانی با اشاره به اینکه فطرت انسان یک امانت است و نباید غبارآلود شود، افزود: وقتی کسی نتواند از عاطفه، عقل و فطرت بهره بگیرد و آن ها را حفظ کند، قسی القلب می شود.

وی با اشاره به اینکه بشر بلاهای زیادی بر امانت های تکوینی و وجودی آورده است، اظهار کرد: امانت های دیگری مانند انبیاء، دین، احکام الهی و نام مقدس حق است که باید موردتوجه قرار گیرد.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه متأسفانه خیلی نسبت به اهل بیت (ع) و قرآن کریم بی وفایی کرده و فاصله گرفته ایم، تصریح کرد: مسؤولیت یک امانت است و به تعبیر امیرالمؤمنین (ع) اساس اسلام، امانت و امانت داری است، امانت دار، با فضیلت ترین فردی است که به مقام ایمان می رسد و هر چه امانت داری انسان بیشتر باشد، ایمان انسان نیز بیشتر است.

رمضانی با ضروری خواندن مطالعه نامه امیرالمؤمنین (ع) به جناب مالک، بیان کرد: افراد خائن، ایمان غبارآلودی دارند چون در امانت خیانت کرده اند.

وی با اشاره به محتوای نامه ۲۶ نهج البلاغه گفت: کسانی که مسؤولیت را سبک شمرده و نسبت به آن خیانت می کنند، نفس و دین خود را حفظ نکرده و در دنیا و آخرت، خار و رسوا می شوند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) بزرگ ترین خیانت را خیانت به امت و ملت دانست و افزود: این نوع خیانت به هیچ وجه قابل بخشش نیست، مردم در نظام اسلامی مسؤولیت را به عنوان امانت به رئیس جمهور، وزیر، نماینده، عضو شورای شهر سپرده و به آن ها مشروعیت بخشیده اند و مسؤولان باید در خدمت رسانی، بیشتر تلاش کنند.

به گفته رمضانی، امیرالمؤمنین (ع) در بخش دیگری در مورد مسؤولیت می فرمایند: «نباید از مسؤولیت برای ثروت و قدرت اندوزی استفاده کرد، بلکه مسؤولیت به عنوان امانت بر گردن مسؤول است و باید حفظ شود».

وی با اشاره به اینکه در شب های قدر از امیرالمؤمنین (ع) حرف می زنیم ولی متأسفانه ازلحاظ رفتاری بسیار با قرآن و حضرت امیر (ع) فاصله داریم، گفت: متأسفانه خیلی از ما، در ادعا کم نمی آوریم ولی در رفتار فاصله داریم.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) یکی از نعمت های بزرگی که به ما سپرده شده را نعمت انقلاب و شهدا برشمرد و تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران یک معجزه با آرمان های بلند بود، انقلاب اسلامی درصدد است تا فقر را از جامعه ریشه کن کرده و شکاف طبقاتی را از بین ببرد، آرمان های این انقلاب بسیار بلند و عظیم بوده و به ما سپرده شده است.

رمضانی به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حفظ امانت انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: این انقلاب می خواهد مقدمه ظهور و تمدن اسلامی در جهان بشریت بوده و رهبری دنیای بشری را عهده دار شود.

وی با بیان اینکه فاصله مردم از اباحه گری و ولنگاری در عصر حاضر قابل تأمل است، گفت: امروزه دنیای لیبرالیسم به بن بست رسیده است چون نتوانسته معنویت که به عنوان نیاز مردم است را تأمین کند، نظام اسلامی می تواند این نیازها را برطرف کند و جهان را متوجه این اندیشه و فکر نماید.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه نظام اسلامی به دنبال مقابله با خودکامگی، ذلت، خاری و خیانت ها به جامعه بشری است، بیان کرد: کوچک ترین خیانت به این انقلاب، بزرگ ترین خیانت خواهد بود.

وی به نقشه های دشمنان نظام اسلامی پس از ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: دشمنان ایران اسلامی، روزبه روز برای ضربه زدن به نظام و انقلاب قوی تر می شوند و باید بسیار مراقب بود، خون های پاک شهدایی مانند سردار سیلمانی، فصل جدیدی در مقابله با استکبار و خودکامگی را ایجاد کرده است که مسؤولیت ما را سنگین تر می کند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷/ر

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : حرارت

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان