افزایش موج ورود زنان و دختران غربی به خاورمیانه برای پیوستن به داعش، سبب نگرانی گسترده بازرسان ضد تروریسم شده است.

به گزارش لنگرنیوز ، روزنامه گاردین نوشت: دختران 14 و 15 ساله به سوریه سفر می کنند تا با افراطیون ازدواج و فرزندان آنها را بزرگ کنند تا به جمع تروریست ها بپیوندند. گروه کوچکی از آنها نیز سلاح به دست گرفته و می جنگند که بیشتر از طریق شبکه های اجتماعی جذب می شوند. این زنان و دختران 10 درصد از مجموع کسانی را تشکیل می دهند که از اروپا، آمریکای شمالی و استرالیا برای پیوستن به گروههای تندرو داعش از کشورشان خارج شده اند. در این میان فرانسه کشوری است که بیشتر زنان از آنجا جذب می شوند و دستکم 60 زن فرانسوی به این گروهک پیوسته اند.

لویی کاپریولی، رئیس سابق آژانس امنیتی فرانسه می گوید: در بسیاری مواقع زنان و دختران فرانسوی خانه هایشان را ترک می کنند تا با داعشی ها ازدواج کنند و به نظر خود در حال حمایت از «برادران» هستند و اگر همراه آنها بمیرند، به آنها عنوان «همسر شهید» داده می شود.

کارشناسان مبارزه با تروریسم در انگلیس نیز معتقدند که حدود 50 دختر و زن انگلیسی به داعش پیوسته اند که حدود یک دهم آنها برای جنگیدن به سوریه رفته اند و بیشتر آنان در رقه مستقر هستند.

براساس بررسی ها میانگین سنی آنها بین 16 تا 24 سال است و بیشترشان دانش آموخته هستند. همچنین دست کم 40 زن نیز از آلمان به داعش در عراق و سوریه پیوسته اند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان