سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنگرود از برگزاری جشن «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» در آستان مقدس 15 امامزاده این شهرستان خبر داد.



به گزارش لنگرنیوز ، حجت الاسلام مهدی بازدار امروز در گفت وگو با فارس ، اظهار کرد: از 12 مهرماه جاری و هم زمان با دهه ولایت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برنامه های متنوعی را در سطح بقاع متبرکه اجرا می کند.



وی افزود: به مناسبت 18 ذی الحجه و عید سعید غدیر جشن «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» در آستان مقدس 15 امامزاده لنگرود برگزار می شود.



این مسئول آذین بندی و تبلیغات محیطی بقاع متبرکه، برگزاری مسابقات متنوع فرهنگی، برگزاری سلسله مباحث پیرامون شرح خطبه غدیریه و برگزاری نشست بانوان ولایی را از برنامه های اوقاف ذکر کرد.



وی ادامه داد: برپایی دعای پرفیض عرفه و اجرای سنت حسنه قربانی و... از دیگر برنامه های اجرایی دهه ولایت در سطح بقاع متبرکه و امامزادگان شهرستان لنگرود است.



بازدار از برگزاری جشن بزرگ عید غدیر در یکی از بقاع شاخص لنگرود خبر داد و گفت: دهه ولایت از نهم ذی الحجه هم زمان با روز عرفه آغاز و تا 18 ذی الحجه مقارن با عید سعید غدیر ادامه می یابد.



سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه لنگرود به هرچه باشکوه تر برگزار شدن دهه ولایت تاکید کرد و افزود: حضرت علی (ع) به غدیر ارزش بخشید و موجب اکمال و اتمام دین اسلام شد و مسئله ولایت و رهبری را در جامعه اسلامی بنا گذاشت.



*آغاز ثبت نام مسابقات قرآن کریم



بازدار از آغاز ثبت نام مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن کریم خبر داد و گفت: ثبت نام از دو گروه سنی شکوفه ها و بزرگسالان آغاز شده است.



وی خاطرنشان کرد: این مسابقات در رشته های اذان، ترتیل، قرائت، حفظ ترتیبی و موضوعی، تواشیح، ابتهال و مفاهیم بوده و آزمون شهرستانی آن در نیمه دوم آبان ماه امسال برگزار می شود.



این مسئول از علاقه مندان خواست برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام همه روزه در ساعات اداری، به واحد فرهنگی اداره اوقاف لنگرود مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 42523439 تماس بگیرند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان