به گزارش خبرگزاری فارس از خمام، پویا محمودیان امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهر و روستاهای کشور به لحاظ گردشگری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، اظهار کرد: در سفر به گیلان تلاش شده تا به برخی از روستاها و شهرهای که در آنان هنر صنایع دستی به ثبت رسیده بازدید شود.

وی با اشاره به اهمیت صنایع دستی در توسعه روستا گفت: در هر نقطه از کشور و در تمامی روستاها یک صنعت محلی وجود دارد که به راحتی می تواند در آن روستا و جامعه تحول ایجاد کند.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی توجه به صنایع دستی را کلیدی ترین محور توسعه در روستاها دانست و افزود: یکی از مهم ترین عوامل در برند و دیده شدن روستاها در کشور به طور یقین جهانی و ملی شدن آن منطقه و روستا است زیرا در این صورت به راحتی بازار داخلی و خارجی را می توان جذب کرد.

محمودیان با تاکید بر اینکه توسعه صنایع دستی یکی از عوامل برون رفت کشور از مشکلات اقتصادی است، بیان کرد: در راستای اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی توجه به صنایع دستی بسیار حائز اهمیت است لذا بعد از تلاش های فراوان، ملی و جهانی شدن روستاها ایران به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است .

وی از ملی شدن ملی شدن ۵۲ شهر و روستای کشور خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون پرونده های متعددی برای ملی شدن در سال ۱۴۰۰ ارسال شده که این امر که این نشان دهنده کشف ظرفیت صنابع دستی در کشور است.

انتهای پیام/خ

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : رتبه بیکاری

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان