به گزارش لنگرخبر، پرویز محمدنژاد در گفت وگو با خبرنگار تسنیم درباره برداشت از معادن مشترک نفت و گاز اظهار داشت: در معادنی که در مرز بین کشورها واقع شده است نمی توان میزان برداشت را تعیین کرد و هرکس بیشترین میزان برداشت را داشته باشد حوزه برداشت نفتی طرف دیگر کاهش پیدا می کند.



عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از کوتاهی های انجام شده که مورد اعتراض بیشتر نمایندگان واقع شد و اعتراض به حقی نیز بود کوتاهی های انجام شده در این حوزه میادین مشترک نفتی و برداشت ها است.



محمدنژاد با اشاره به اینکه در میادین مشترک به ویژه امارات و عربستان تقریباً بیشترین برداشت را داریم و از نقطه مقابل پیشی گرفته ایم عنوان داشت: در سال های گذشته این امر برعکس بوده و برداشت طرف مقابل بیشتر بود.



وی با بیان اینکه در برخی از میادین نفت و گاز عقب هستیم و برخی هنوز ورود پیدا نکرده ایم خاطر نشان کرد: وزیر نفت به این سوالات در کمیسیون نیرو پاسخ دادند که پاسخشان در برخی موارد قانع کننده بود و در برخی موارد نیز مقبول واقع نشد.



رئیس کمیته نیرو کمیسیون انرژی با اشاره به اینکه این هفته نیز وزیر نیرو برای پاسخگویی به سوال نمایندگان در حوزه مصرف بهینه به کمیسیون انرژی می آید گفت: یکی از مشکلات ما این است که مصرف بهینه ای از انرژی های تولیدی نداریم و مصرف خارج از الگو انجام می شود.



محمدنژاد ابراز داشت: همچنین بحث تقسیم و توزیع گاز در سطح روستاها و شهرها که از نعمت گاز سراسری برخوردار نیستند از دیگر موارد مورد اعتراض نمایندگان بود و وزیر مربوطه برای پاسخگویی به سوالات در مجلس حضور پیدا می کند.



وی با بیان اینکه اگر بخواهیم همه این ها را به عنوان کوتاهی های انجام شده در نظر بگیریم درست است افزود: با این حال آنچه امروز اهمیت دارد این است که کشور ما نیازمند همراهی وحدت است و تا در کنار یکدیگر نباشیم نمی توانیم بحران مصرف را مدیریت کنیم.



عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: با توجه به زحمات انجام شده توسط دولتمردان و وزارت نیرو اعتقاد بنده این است که اکنون فرصت کمک بوده و فصل زیر سوال بردن و مناظره نیست و باید برای حل مشکلات موجود و بحران پیچیده و خطرناک مصرف، در کنار یکدیگر باشیم.



نماینده مردم لنگرود در مجلس در مورد زمین خواری در چاف و چمخاله گفت: با توجه به کنترلی که در منطقه چاف و چمخاله انجام شد اکنون زمین خواری را به عنوان یک موضوع کنترل شده تلقی می کنیم البته مواردی از این موضوع نیز وجود دارد.



محمدنژاد خاطرنشان کرد: در گذشته تحرکات سوداگرانه ای در این حوزه انجام می شد که بار منفی آن بر دوش مردم قرار داشت و چون مسئولان نگاه مقابله گرانه ای با پدیده زمین خواری نداشتند سوداگران با مشاهده فضای موجود، سوء استفاده هایی را در این حوزه داشتند.



نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده امروز می توانیم ادعا کنیم که زمین خواری و سوء استفاده در منطقه چاف و چمخاله به شدت سال های گذشته وجود ندارد و در مواردی بسیار بسیار کم است.



وی در مورد مشکلات آسفالت خراط محله افزود: خیابان های اصلی خراط محله تقریباً لکه گیری شده اند و تلاش ما این بود که فعلاً با امکانات موجود مسیرها را لکه گیری کنیم تا روکش آن نیز انجام شود و امیدواریم بتوانیم امسال و یا سال آینده مسیر طولانی خراط محله تا نالکیاشر را آسفالت کرده و روکشی برای آن ایجاد کنیم.



عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شهر لنگرود از جمله شهرهایی است که از گذشته دیرباز از خیابان های متعدد برخوردار نبود و در مرکز شهر یک خیابان وجود دارد که آن هم نمی تواند بار ترافیکی را متحمل شود لذا بخشی از این ترافیک را کمربندی تحمل می کند.



محمدنژاد ابراز داشت: همچنین برای کاهش بار ترافیکی مسیر دیگری از غرب لنگرود ایجاد کرده ایم که زیرسازی آن انجام شده و تنها به پل روگذر رودخانه لنگرود نیاز داشت که آن هم احداث شد و طول این راه حدود هزار و 500 متر است.



وی با بیان اینکه از طریق مبادی ذی ربط پیگیر آسفالت این راه نیز هستیم تصریح کرد: در صورت بهره برداری از این مسیر بار ترافیکی شهر لنگرود کاهش می یابد و حداقل مسیر دسترسی ساکنان مناطق غربی لنگرود به مرکز شهر کمتر می شود.



نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت: عمده مشکلات ترافیکی در لنگر نبود راه ها و خیابان های مناسب بوده که نیازمند برنامه ریزی گسترده و جامع است؛ برنامه های اولیه تدوین شده و امیدواریم یکی پس از دیگری این برنامه ها را به مرحله اجرا برسانیم تا در نهایت بار ترافیک خودرویی لنگرود کاهش پیدا کند.



انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان