به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در سالن اجتماعات غدیر استانداری با بیان اینکه اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی راهبرد تمامی مسؤولان در کشور است، اظهار کرد: در شرایط تحریمی که کشور شرایط اقتصادی بسیار سختی به سر می برد توجه به سیاست های ابلاغی سرلوحه و اولویت مسؤولان در کشور تبدیل شده است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به استفاده حداکثری از ظرفیت گیلان در عرصه های مختلف گفت: هرجه از ظرفیت بیشتر استفاده شود نیازمندی و وابستگی به واردات در کشور و گیلان کاهش پیدا می کند.

استاندار گیلان با اشاره به تکمیل پخش قابل توجهی از پروژه های اقتصاد مقاومتی در گیلان بیان کرد: در سال گذشته ۳۸ پروژه اقتصاد مقاومتی در گیلان در نظر گرفته شده بود که بخش اعظمی از آنان به بهره برداری رسیده و مابقی با پیشرفت بالای ۷۰ درصد مواجه است.

زارع از وجود ۲۷ پروژه اقتصاد مقاومتی در گیلان خبر داد و افزود: برای این ۲۷ پروژه عمرانی یک هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار تعریف شده که با همکاری بانک ها تحقق خواهد یافت.

وی با بیان اینکه توسعه صنعت نوغانداری می تواند به ایجاد اشتغال پایدار در گیلان کمک کند، گفت: نوغانداری گیلان متأسفانه به حاشیه رفته بود اما پروژه احیای نوغانداری گیلان تکمیل شد و ماحصل آن تولید ۱۷ هزار تن پیله ابریشم در کشور بوده است.

استاندار گیلان از خلع ید پیمانکار تصفیه خانه سفیدرود خبر داد و تصریح کرد: روند احداث تصفیه خانه سفیدرود به کندی در حال انجام است به این دلیل با پیمانکار قبلی قطع همکاری شده و با پیمانکاری جدید قرارداد امضا شده است.

زارع با دستور به سازمان صمت در خصوص جذب سرمایه گذار برای دو مورد از کارخانه های گیلان گفت:کارخانه های پوشش، رشت الکتریک توسط قوه قضاییه تعیین تکلیف شده و از هفته آینده سازمان صمت باید برای جذب سرمایه گذار اقدام کند.

تکمیل ۵ پروژه اقتصاد مقاومتی جهاد کشاورزی در گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه مجموع پروژه های سال گذشته این سازمان هشت پروژه بود، اظهار کرد: جهاد کشاورزی به لحاظ ایجاد اشتغال در کشور نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری دارد، لذا تکمیل پروژه های اقتصاد مقاومتی جهاد کشاورزی بسیار می تواند به افزایش اشتغال در این استان کمک کند.

مسعود الماسی با اشاره به سرمایه گذاری اعتبار یک هزار و ۳۳۸ میلیارد ریالی در تکمیل پروژه های اقتصاد مقاومتی گیلان گفت: از این میزان اعتبار ۵۶۲ میلیارد ریال مربوط به بخش خصوصی و ۷۷۶ میلیارد ریال بعدی به دیگر نهادها مربوط می شود.

وی از افتتاح پنج پروژه اقتصاد مقاومتی مربوط به جهاد کشاورزی در گیلان خبر داد و افزود: با تکمیل هشت پروژه اقتصاد مقاومتی برای ۳۷۱ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد شود که تاکنون و با تکمیل پنج پروژه عمرانی برای ۵۸ نفر اشتغال ایجادشده است.

فرهاد دلق پوش، رئیس سازمان صمت گیلان نیز در این جلسه با اشاره به افتتاح چهار پروژه اقتصاد مقاومتی در این استان اظهار کرد: از ۱۲ پروژه اقتصاد مقاومتی در حوزه صنعت تاکنون چهار پروژه بااعتبار ۷۹۷ میلیارد تومان افتتاح و برای ۳۶۶ نفر اشتغال ایجادشده است.

خودکفایی ۵۲ درصدی در تولید پیله ابریشم در کشور

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور نیز در این جلسه با بیان اینکه امسال به لحاظ توسعه و پرورش نوغان سال بسیار خوبی است، اظهار کرد: گیلان یکی از قطب های تولید نوغان در کشور است ولی پرورش این محصول در دیگر استان های کشور هم در حال انجام است.

عدیل سروی با ابراز خرسندی از رشد تولید تخم نوغان و پیله ابریشم در کشور افزود: میزان تولید نوغان در گیلان از ۹۸۰ تن به یک هزار و ۸۰۰ تن رسیده است که این آمار در سه سال گذشته بی سابقه بوده و میزان خودکفایی پیله ابریشم را از ۲۷ درصد  به بیش از ۵۰ درصد رسیده است.

وی از توزیع ۴۵ هزار جعبه تخم نوغان در کشور خبر داد و گفت: بر اساس آمار امسال ۴۵ هزار و ۵۰۰ جعبه تخم نوغان در ۳۱ استان کشور توزیع شده که جای بسیار امیدواری دارد.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور یکی از مهم ترین راهکار در توسعه صنعت نوغان را خودکفایی کامل در این حوزه دانست و تصریح کرد: با پیگیری های صورت گرفته امسال ۱۷ هزار تن تخم نوغان در کشور تولیدشده است که در ۱۳ سال گذشته بی سابقه بوده و میزان خودکفایی کشور در تولید ملزومات ابریشم را در دو سال گذشته از ۲۸ درصد به ۵۲ درصد رسانده است.

روند مطلوب پیشرفت تکمیل سدهای گیلان

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه روند پیشرفت احداث سدهای گیلان بسیار مناسب است، اظهار کرد: بر اساس آخرین اطلاعات به دست آمده سد گالشکلام در حال تکمیل بوده که با احداث این سد مشکل تأمین آب بسیاری از مناطق استان برطرف می شود.

بنابر اعلام حمید خرمی، پیمانکار برخی از سدهای گیلان با تغییر مواجه شده که ماحصل این تغییر پیشرفت فیزیکی پنج درصدی در سد ماسال و سه درصدی در سد فخر بوده است که به طور یقین با ادامه داشتن این روند سدهای در حال احداث استان به زودی به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : اقتدار

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان