احیای ۶۶ واحد صنعتی در سال گذشته

۱۴۰۰/۰۴/۱۱ ۱۱:۱۹ چاپ کد خبر: 119818

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فرهاد دلق پوش امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها باید قوانین و مقررات مخل تولید شناسایی شوند، اظهار کرد: ازجمله مهم ترین فعالیت های این سازمان در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها شناسایی قوانین و مقررات مخل تولید و پیگیری اصلاح یا حذف آن ها از طریق مراجع قانونی ذی ربط از جمله هیئت مقررات زدایی وزارت اقتصاد و دارایی، ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید است.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه صنعت و معدن به عنوان یکی از راهبردی ترین ارکان بنیادین اقتصاد و اقتدار کشور و نقش آن در خودکفایی، استقلال و عزت ایران اسلامی گفت: کالبد اقتصاد کشور، صنعت و معدن است. در همین راستا وزارت صمت در حوزه های مختلف برنامه های حمایتی ویژه ای از این بخش عظیم اقتصادی و تولیدی کشور در نظر گرفته و تلاش خود را بر اجرای صحیح آن ها معطوف نموده است.

رئیس سازمان صمت گیلان با تأکید بر لزوم توجه به احیا واحدهای راکد صنعتی گیلان در سال ۱۴۰۰ بیان کرد: در راستای برنامه راهبردی وزارت صمت، اقدامات سازمان صمت گیلان در سال جاری بر اساس محورهای اصلی فعال سازی واحد های راکد، جایگزینی واردات از طریق ارتقای توان ساخت داخل و اتمام طرح های نیمه تمام و نیز افزایش تولیدات صادرت محور متمرکز است.

دلق پوش با اشاره به مهم ترین راهکارهای تحقق اهداف سازمان صمت تصریح کرد: یکی از مهم ترین راهکارهای تحقق این اهداف، تلاش جهت ارتقای سطح دانش و مهارت های مدیران و شاغلان در بخش صنعت و آشنا نمودن آنان با آخرین دستاوردهای دانش روز در حوزه های مختلف مدیریتی، فنی، بازاریابی و تجارت است.

وی یکی از اولویت های سازمان صمت در سال های اخیر، حفظ وضعیت و فعالیت موجود شرکت های تولیدی برشمرد و افزود: در سال ۹۹ تعداد ۶۶ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشتند که شامل ۵۰ واحد مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی و ۱۶ واحد خارج از شهرک ها بوده است.

رئیس سازمان صمت گیلان با بیان ارتباط مستمر با دانشگاه در رشد و توسعه صنعت و همچنین اشتغال در استان بسیار حائز اهمیت است، گفت: انعقاد تفاهم نامه همکاری صنعت و دانشگاه که به نمایندگی از شورای هم خانواده صمت استان توسط این سازمان با دانشگاه گیلان به امضاء رسید، گام بزرگی در مسیر گسترش و تعمیق ارتباط صنعت و دانشگاه جهت بهره گیری از توان علمی، فنی و پژوهشی در راستای ارتقای علمی فعالیت های صنعتی بسیار مهم است.

همچنین به گفته دلق پوش در حال حاضر تعداد ۱۲۶ واحد دارای پروانه تحقیق و توسعه در استان مشغول به فعالیت هستند و ۶۸ واحد نوپا و تولیدی استان نیز جزو واحدهای دانش بنیان بوده و افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان استان و حمایت از آن ها در دستور کار سازمان صمت است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان