تغذیه برای جبران خودارضایی

۱۴۰۰/۰۴/۲۴ ۱۱:۲۵ چاپ کد خبر: 120060
خودارضایی یکی مشکلات و اعتیادهایی است که امروزه در جوامع مختلف شاهد رشد آن هستیم و متاسفانه بسیاری از افراد درگیر این مشکل شده اند. در این بین اما یکی از سوالات بسیار مهم این است که برای جبران خودارضایی باید چه تغذیه هایی داشته باشیم تا بتوانیم جلوی این دسته از مشکلات را گرفته و به روند بهبود بدن پس از خودارضایی کمک کنیم. در همین راستا در این مطلب تغذیه برای جبران خودارضایی قصد داریم تا شما را با مواد غذایی آشنا کنیم که مصرف آن ها می تواند به بدن شما به منظور درمان خودارضایی کمک کرده و باعث شود تا بتوانید سلامت بدن خود را باز گردانید. پس با ما همراه باشید تا در این مطلب نگاهی به این دسته از مواد غذایی انداخته و در رابطه با این مواد غذایی توضیحات جامع و کاملی را به شما ارئه دهیم.

مخلوط شیر و عسل

یکی از نکات بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که پس از انجام خودارضایی بدن درصد بسیار زیادی از گلوکز، مواد معدنی و املاح مفید خود را از دست می دهد و همین مسئله می تواند بدن شما را با مشکلات جدی مواجه کند. در همین راستا لازم است تا از مواد غذایی که به جبران این مسئله کمک می کنند استفاده کرده و با مصرف مواد غذایی که حاوی گلوکز، مواد معدنی، املاح مفید و... هستند به بهترین شکل ممکن به بازگشت بدن خود به حالت قبلی کمک کنید. در همین راستا اگر بخواهیم یک ماده غذایی مناسب به منظور جبران از دست رفتن گلوکز، مواد معدنی و املاح مفید بدن پس از خودارضایی را به شما معرفی کنیم، می توان به مخلوط شیر و عسل اشاره کرد. میل کردن این ماده غذایی باعث می شود تا بدن گلوکز، املاح مفید و همچنین مواد معدنی از دست رفته اش را به دست آورد و در نهایت بتوانید بدن سالمی داشته باشید. از دست رفتن این مواد معدنی موجود در بدن می تواند به سلامت و قدرت بدنی شما آسیب بزند.

مصرف مواد غذایی با فسفر و کلسیم بالا

یکی دیگر از موضوعات بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که پس از انجام خودارضایی درصد بسیار زیادی از فسفر و کلسیم از بدن خارج می شود. نکته مهم آن است که این اتفاق سبب گشته تا افرادی که به خودارضایی اعتیاد دارند رفته رفته قدرت و توان بدنی خود را از دست داده و با مشکلات گوناگونی مواجه شوند. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که به منظور جبران کلسیم و فسفر از دست رفته از مواد غذایی استفاده کنید که برای جبران خودارضایی مفید هستند. به منظور بررسی این مواد غذایی می توان به مواردی شد مغز آجیل، گوشت گوسفند و... اشاره کرد. مصرف آجیل و گوشت گوسفند به دلیل داشتن فسفر و کلسیم بالا به بدن کمک می کند تا توان از دست رفته خود را باز گرداند و بتوانید دوباره بدنی با فسفر و کلسیم در حد مناسب داشته باشید.. مواد غذایی دیگری نیز وجود دارند که شاهد درصد بسیار زیادی از فسفر و کلسیم در آن هستیم. در نتیجه افرادی که قصد دارند تا اقدام به ترک خودارضایی کنند، به منظور برگرداندن بدن خود به حالت قبل لازم است تا با استفاده از این مواد غذایی مختلف اقدام به جبران آسیب های کنند که خودارضایی به بدن آن ها وارد کرده است.

مصرف مواد غذایی با ویتامین c

یکی دیگر از موارد بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشیم این است که پس از خودارضایی بدن به شدت ضعیف شده و همین مسئله می تواند فرد را با مشکلات فیزیکی مختلفی مواجه کند. به منظور حل این مسئله لازم است تا فرد برای بازگرداندن توان به بدن خود به سراغ ویتامین ها رفته و اقدام به خوردن مواد غذایی مفید کند. یکی از مهم ترین ویتامین هایی که به شما پیشنهاد می دهیم تا پس از خودارضایی برای جبران آن حتما از آن استفاده کنید، ویتامین c است. نکته مهم این است که مواد غذایی گوناگونی دارای این ویتامین هستند و شما می توانید از آن ها استفاده کنید. اگر بخواهیم برخی از این مواد غذایی را به شما معرفی کنیم می توان به میوه هایی چون پرتقال و هلو اشاره کرد که مصرف آن ها باعث می شود تا کمبود ویتامین c در بدن به طرز چشمگیری جبران شده و بدن شما به حالت قبل خود بازگردد.

مصرف گیاهان دارویی

تحقیقات و بررسی های صورت گرفته نشان داده است که خودارضایی می تواند آسیب های جدی به روح، جسم، فکر و... افراد وارد کند. در همین راستا یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که از مواد غذایی مختلفی برای جبران آسیب های خودارضایی استفاده کنید. تغذیه برای جبران خودارضایی امروزه در طب سنتی شاهد داروهای گیاهی مختلفی هستیم که مصرف آن ها باعث می شود تا بدن به حالت قبل خود بازگردد و بتوان حالتی مشابه پیش از خودارضایی داشته باشید. نکته بسیار مهم این است که اگر به خودارضایی اعتیاد دارید و به صورت مداوم این فرایند را انجام می دهید، بدن به طرز چشمگیری با مشکل مواجه خواهد شد و همین مسئله باعث می شود تا رفته رفته بدن ضعیف شده و توان خود را از دست بدهد. اگر بخواهیم شما را با گیاهان دارویی که در طب سنتی از آن ها برای جبران خودارضایی یاد می شود آشنا کنیم می توان به مواردی زیر اشاره کرد:
  • گل گاوزبان
  • مرزنجوش
  • سنبل الطبیب
  • بادرنج بویه
به منظور مصرف این گیاهان دارویی پیشنهاد می شود تا آن ها را به صورت مساوی با هم ترکیب کرده، بجوشانید و سپس مصرف کنید. انجام این کار به بدن شما کمک می کند تا مشکلات به وجود آمده پس از خودارضایی را برطرف کرده و به حالت قبلی خود بازگردید. همچنین نکته مهم دیگری که باید به آن دقت کنید این است که مصرف دم کرده گیاه اسطوخودوس نیز می تواند به درمان عوارض خودارضایی کم کرده و به بدن شما کمک کند تا این عوارض جدی را رفته رفته درمان کرده و به شرایط مناسب خود بازگردد.

حرف آخر

در این مطلب نگاهی به تغذیه برای جبران خودارضایی انداخته و بیان کردیم که مصرف چه مواد غذایی می تواند به شما کمک کند تا آسیب هایی که پس از خودارضایی به وجود می آید را کاهش داده و جلوی عوارض مربوط به انجام این فرآیند را بگیرید. توجه به نکات گفته شده در این مطلب به شما کمک می کند تا در صورتی که در دوره ترک خودارضایی هستید بتوانید به بهترین شکل ممکن آسیب های مختلفی که به بدن وارد شده را ترمیم کرده و عوارض خودارضایی را به طرز چشمگیری کاهش دهید. منبع: سایت ترک خودارضایی ترک سریع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان