یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: با گسترش بدحجابی، اندیشه های انحرافی فرقه های مختلف در بدنه جامعه شیوع پیدا کرده و حرمت شکنی و سرکشی در برابر احکام الهی به امری عادی و حتی عرف جامعه تبدیل می شود.

به گزارش لنگرنیوز ؛ کریمی؛ استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار طنین یاس با تأکید بر اینکه رعایت و ترویج  شئونات اسلامی نباید کاری مقطعی باشد، اظهار داشت: امروزه هر فرد دغدغه مند می بایست علاوه بر رعایت شئونات اسلامی به ترویج مسائل اسلامی در زندگی روزمره توجه کند.

وی افزود:  گوشزد کردن و ترویج ارزش های اسلامی به دیگران باید نرم و آرام در همه مراکز مثل محل کار، دانشگاه، کوچه و بازار  به عنوان یک حرکت مستمر نه زودگذر دنبال شود .

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اگر آحاد مردم به وظیفه خود عمل کرده و در برابر دین و کشور اسلامی مسئول باشند، همین استمرار و پیوستگی در عمل آنها را به یک آمر به معروف تبدیل کرده و تابوی ترسو خجالت را در درون آنها می شکند، گفت: این یعنی فرد در تمام محیط های کاری و رفت و آمد به وظیفه خود اهتمام می ورزد.

کریمی با بیان این که فرهنگ برهنگی و بدپوششی رنگ زیبای عفاف و حجاب را کم رنگ می کند، افزود: با گسترش بدحجابی، اندیشه های انحرافی فرقه های مختلف در بدنه سازمان ها، دانشگاه ها و سطح شهر شیوع پیدا کرده و تحت عنوان آزادی، اعمال منافی عفت و حیا رواج می یابد که اگر این گونه شود، حرمت شکنی و سرکشی در برابر احکام الهی به امری عادی و حتی عرف جامعه تبدیل خواهد شد.

وی اظهار داشت: با تأملی در آیات قرآن کریم، احادیث و سخنان بزرگان دین می توان دریافت که می بایست در مقابل کسانی که در برابر دستورات و احکام الهی سرکشی و طغیان کرده اند، ایستاد و آنها را به رعایت قوانین الهی دعوت کرد که البته شیوه های مختلفی برای تذکر لسانی وجود دارد، اما گستره ی این مسئله به عنوان سبک زندگی اجتماعی می بایست بطور دقیق دنبال شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ظرافت ها و ویژگی هایی که خدا برای زن قرار داده است، گفت: حجاب برای زن جنبه مصونیت دارد، باید با رعایت شئونات اسلامی کرامت زن حفظ شود، زن مسلمان  باید قدر و قیمت و منزلت خود را با رعایت حجاب و عفاف بداند و الگو باشد نه اینکه از سبک ها و فرهنگ غلط غرب الگو برداری کند.

وی در ادامه گفت: حجاب یکی از راه حفظ زن از نگاه های هرزه است و  طرح مسئله عفاف تفسیر این موضوع است که زنان شما ارزشمندید و نباید خود را به در حد یک کالای تجاری خفیف کنید.

کریمی در ادامه حجاب را ارزشی منطبق با طبیعت انسان و نشانگر روح مؤمن او دانست و گفت: غرب بدون پشتوانه فرهنگی و از روی دشمنی با عناونی چون ( عدم آزادی) حجاب را اسارت و بند برای زنان معرفی می کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه نگاه به زن در ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نگاه غلطی بود و امروزه غرب با همان نگرش، ابزاری و اهانت آمیز به زن نگاه می کند، خاطر نشان کرد: طبق فرمایش رهبری باید با تبلیغات، مروج حجاب و عفاف بود.

وی بر لزوم تحقیق و ترویج دیدگاه اسلامی در خصوص حجاب و عفاف تأکید کرد و افزود: باید همان حربه ای را که برخی برای سست کردن اعتقاد به حجاب به کار می برند، ماهم به کار ببریم تا بتوانیم با منطق محکم جواب یاوه گویی های دشمنان را بدهیم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان