به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علی فتح اللهی، فرماندار رشت در جلسه بررسی مشکلات بخش کشاورزی شهرستان رشت که با حضور نمایندگان شهرستان های رشت و خمام برگزار شده بود؛ گفت: برای رفع معضلات آب زراعی امسال ۱۰ میلیارد تومان برای آب منطقه ای و ۵ میلیارد تومان برای جهاد کشاورزی از محل اعتبارات کمیته برنامه ریزی در نظر گرفته شده است.

او تاکید بر لایروبی و بازسازی آب بندان های شهرستان رشت افزود: آب بندان ها در ذخیره وتامین آب کشاورزی تاثیر بسزایی دارند و باز سازی وبهره برداری چند منظوره از این آب بندان ها در اولویت است.

فرماندار رشت گفت: بتونی کردن انهار، انتقال آب رودخانه اوشمک در لشت نشاء واتمام سد لاستکی فخرآباد، برقی کردن پمپاژ ها، ازاولویت برنامه های امسال برای تامین آب کشاورزی در این شهرستان است.

جبار کوچکی نژاد، سید علی آقا زاده ومحمد رضا احمدی سنگری نمایندگان مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش موثر ۲ هزار آب بندان های این شهرستان در بخش گردشگری، تامین آب زراعی، و پرورش ماهی بر اعتماد سازی از سوی متولیان بیمه محصولات کشاورزی برای حمایت از کشاورزان، ضرورت اعلام شدن نرخ تبدیل برنج، نقش کشت دوم در توانمند سازی اقتصاد خانوار ها و طرح یک پارچه سازی اراضی در کاهش هزینه تولید و افزایش تاکید کردند.

 

انتهای پیام/م. ی

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : دانم

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان