به گزارش خبرگزاری فارس از رشت ، محمد اسلامی در حاشیه بازدید از روند احداث راههآهن رشت - بندر کاسپین در جمع خبرنگاران با بیان میزان پیشرفت پروژه راه راهآهن رشت- بندر کاسپین متوسط ​​بوده است ، گفته شده است: .

وی با گلهمندی از عدم بهره برداری پروژه پروژه راهآهن رشت-بندر کاسپین گفت: بر اساس نیازهای ایجاد شده طرح تا پایان شهریورماه سال جاری مورد بهره برداری قرار گرفت ، اما برخی موانع و مشکلات پیش بینی شده است؟ شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به انجام ۸۰ درصدی زیرسازی پروژه راهآآهن رشت-کاسپین بیان کرد: آیا ۸۰ درصد از زیرسازی طرح انجام شد و مصالح موردنیاز روسازی نیز آماده و بسیار امیدوارم باقی مانده است که با مشارکت همه دستگاههای مسئول تا چند ماه آت ی تکمیل و تا زمستان مورد بهرهبرداری قرار گرفت.

اسلامی تکمیل باقی مانده ازمانده آزادراه قزوین-رشت و اتصال به منطقه آزاد انزلی به شبکه ریلی کشور دارای اثرات بینالمللی دانست و افزود: این دو طرح نقش راه اندازی در فعال سازی کریدور شمال جنوب از طریق ایجاد مسیر موازی در راه فعلی یعنی بندر امیرآباد ایفا مورد ، و بر این اساس از اهمیت بالایی برای وزارت راه و شهرسازی مورد است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به نقش دریای خزر و اتحادیه اقتصادی اوراسیا در پیشرفت اقتصادی کشور ، تصریح کرد: افتتاح خط ریلی رشت به بندر کاسپین ، میزان افزایش سهم ایران در تجارت بینالمللی ختم شد.

انتهای پیام/خ

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان