نقش جوانان در تولید محتوای ارزشمند

۱۴۰۰/۰۵/۱۰ ۱۰:۲۰ چاپ کد خبر: 121346

محمد گل محمدی عضو هیئت رئیسه کمیسیون های مجمع جوانان استان تهران در گفتگو با خبرنگار مهر، با تشریح میزان فعالیت سمن های جوانان در فضای مجازی گفت: بعد از همه گیری کرونا کسب و کارها به سمت فضای مجازی رفت و این امر باعث اعتماد سازی و رونق دوباره مشاغل آسیب دیده شد.

وی با بیان اینکه فضای مجازی موجب اشتغال بسیاری از جوانان شده است، افزود: در حال حاضر ۸۵ درصد از کسب و کارهای مجازی در اپلیکیشن اینستاگرام است و بسیاری از جوانان در شرایط اقتصادی کنونی موفق به راه اندازی مشاغل و ایجاد درآمد از طریق فعالیت مؤثر در این برنامه شده اند.

گل محمدی با تشریح آمار دیگر برنامه ها عنوان کرد: نسبت به سال گذشته شاهد رشد ۷ درصدی کسب و کارهای آنلاین و اینترنتی بودیم و در این زمینه ۵۳ درصد کسب و کارها در اپلیکیشن واتساپ، ۴۳ درصد در تلگرام، ۸ درصد در فیس بوک، ۵ درصد در سروش و ۳ درصد در ایتا و بله است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون های مجمع جوانان استان تهران تصریح کرد: این آمارها نشان می دهد که برنامه های داخلی هنوز برای توسعه کسب و کارهای مجازی توسعه نیافته و زیرساختهای لازم را به طور کامل ندارند.

وی با تأکید بر اینکه باید برای استفاده از ظرفیت داخلی، بستر سازی و زمینه سازی استفاده از برنامه های ملی در حوزه مشاغل انجام شود، بیان کرد: اگر به دنبال کاهش استفاده از برنامه های خارجی و بومی سازی هستیم، باید بتوانیم برنامه های داخلی را ارتقا و به رتبه یک برسانیم.

گل محمدی در خصوص آسیب های اجتماعی فضای مجازی تأکید کرد: اپلیکیشن اینستاگرام دارای اولین رتبه در ارائه محتوای نامناسب است و متأسفانه کسی در این زمینه پاسخگو نیست. ما نیز راهی جز فرهنگ سازی برای مقابله با این آسیب ها نداریم.

وی با اشاره به لزوم سواد رسانه ای گفت: متأسفانه سواد رسانه ای و سبد فرهنگی در خانواده های ما وجود ندارد و اگر بتوانیم این موضوع را از طریق نهادهای آموزشی و فرهنگی وارد فضای خانواده کنیم، آسیب های فضای مجازی کاهش می یابد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون های مجمع جوانان استان تهران افزود: این مهارت می تواند توسط متخصصین و سازمان های مردم نهاد به ویژه سازمان های مردم نهاد جوان که پل ارتباطی حکومت و مردم هستند، به جامعه انتقال یابد.

گل محمدی با اشاره به فعالیت های سمن های جوانان تأکید کرد: از زمانی که سازمان های مردم نهاد جوانان رسمیت یافتند، کارهای خوبی در حوزه تولید محتوا انجام شده است. به عنوان مثال در حوزه ازدواج، پیشگیری از کرونا، طلاق و آسیب های اجتماعی، محتواهایی از جمله موشن گرافی، تولید کلیپ و غیره به فضای مجازی تزریق شده است.

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : محمد گل محمدی

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان