رویداد فرهنگی جدید در قلب سوریه

۱۴۰۰/۰۵/۱۲ ۲۰:۱۹ چاپ کد خبر: 121719

به گزارش خبرنگار مهر، کلیسای بانوی صلح در محله «بوستان الدیوان» واقع در محله حمص کشور سوریه، به مدت یک هفته میزبان تعدادی از هنرمندان حمص و بقیه استان ها به مناسبت روز فرهنگ بود. نمایشگاه «نفحات از حمص» که در این کلیسا برگزار شد، شامل برنامه های فرهنگی اعم از سمینارهای فرهنگی و کارگاهی برای آموزش نقاشی با خاک بود.

به گفته ریموند کابرون، مدیر مجمع، این رویداد که توسط انجمن فرهنگی و هنری اورنینا در حمص برگزار شد، جهت یادآوری امپراتورها، هنرمندان، مهندسان، پزشکان، وکلا، شاعران و روشنفکران به کل جهانیان بود.

گروهی از هنرمندان و محققان که عاشق این شهر بودند، می خواستند از طریق هنرشان تمدن و میراث خود را در این روزهای فرهنگی ثبت کنند.

هنرمند تجسمی، فرید وسوف، برگزار کننده نمایشگاه گفت: ۲۳ هنرمند از حمص و چندین استان دیگر با ارائه ۴۶ اثر نقاشی در سبک های مختلف رنگ روغن، اکریلیک و آبرنگ شرکت کردند و موضوعاتی را به تصویر کشیدند که روح حمص و آثار باستانی آن را به تصویر می کشد.

 رویداد فرهنگی جدید در قلب سوریه

میسون خدور، یکی از هنرمندان تجسمی بود که با چندین اثر رنگ روغن در کلیسای بانوی صلح حضور یافت. آثار میسون حاوی تصاویری واقعی از محله های قدیمی حمص و بخشی از کاخ الزهراوی بود که با رنگ های نزدیک به واقعیت به نمایش درآمده بود.

رامی درویش نیز هنرمند دیگری بود که در نمایشگاه نقاشی «نفحات از حمص» شرکت کرد، و در نقاشی هایش از رنگ های اکریلیک بهره برده بود. وی در آثارش طاق قدیمی محله العداویه و قلعه حصن در حمص را به تصویر کشید.

 رویداد فرهنگی جدید در قلب سوریه

احمد العلی، دیگر هنرمند تجسمی با سه نقاشی که نمایانگر حومه حمص؛ «روستای تل شانان» و شهر حمص است در نمایشگاه حضور یافت. او در این آثار از رنگ های خاکی استفاده کرد تا از این طریق باستانی بودن این مکان را در حافظه تاریخ ثبت کند.

 رویداد فرهنگی جدید در قلب سوریه

در آخرین روز برگزاری نمایشگاه، دکتر مهندس عبدالمسیح العشی در مورد معماری بناهای میراثی در سوریه و هنرهای معماری مورد استفاده معماران در حمص سخنرانی کرد.

دکتر علی سقر احمد نیز با اشاره به نکاتی درباره حمص در طول تاریخ، در بخشی از سخنانش به ظهور حمص، نقش تاریخی، فرهنگی، معماری و پادشاهانی که بر آنحکمرانی داشتند مثل قطانا و پالمیرا، به عنوان الگوهای انسانی پرداخت.

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : حمص

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان