به گزارش لنگرخبر، سیدابراهیم رئیسی از امروز رسما رئیس جمهور ایران است. او ۴ سال فرصت دارد که مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور را حل و فصل کند اما بسیاری دستیابی به این هدف را چالشی سخت و دشوار برای رئیسی می خوانند.

مهرداد لاهوتی در گفتگو با نامه نیوز درباره میزان حمایت اصولگرایان از سیدابراهیم رئیسی گفت: هرچند اصولگرایان در زمان انتخابات از آقای رئیسی حمایت کردند اما آقای رئیسی در زمان ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد «مستقل است» و این شعار نبود چون خودش را وامدار جریان خاصی نکرد. معتقدم اگر این رویکرد تداوم پیدا کند موفقیت آمیز خواهد بود.


وی افزود: تصور نکنیم ۴ سال زمان خیلی طولانی است تا دولت سرکار بیاید و وزرا مدیران خود را منصوب کنند، عملا یک سال نخست به پایان می رسد. از طرفی تجربه نشان می دهد رئیس جمهور مستقر سال آخر نیز با موضوعات انتخاباتی اعم از هجمه و نقادی رقبا مواجه می شود و بیشتر تمرکزش معطوف به پاسخگویی خواهد بود. در واقع رئیس جمهور تنها دو سال فرصت کار پیدا می کند.


این فعال سیاسی اعتدالی یادآور شد: اخبارها حکایت از آن می کند که آقای رئیسی این واقعیت را می داند بنابراین رودربایسی را کنار گذاشته و در انتخاب اعضای کابینه توانمندی، تجربه و تعهد را مدنظر قرار داده است. حالا اگر اصولگرایان بخواهند با آقای رئیسی همکاری نکنند خیلی بی انصافی است چون کشور در شرایطی قرار ندارد که بخواهیم آزمون و خطا داشته باشیم.


وی با بیان اینکه رئیسی ایثار کرد که برای ریاست جمهوری وارد میدان شد، افزود: او در قوه قضائیه مطالبه گر بود اما از امروز باید پاسخگو باشد. حالا در این شرایط خاص کشور هر کسی که وطن و نظام جمهوری اسلامی را دوست دارد خواه در مسئولیت باشد یا نباشد باید برای کمک به دولت آقای رئیسی به صحنه بیاید.


لاهوتی تأکید کرد: این معیار درستی نیست که کسی یا گروهی فکر کند چون زمان انتخابات در موفقیت آقای رئیسی نقش داشته پس باید مسئولیتی در دولت به او داده شود. این تفکر ظلم به آقای رئیسی و نظام است. همه ما در یک کشتی نشستیم، اگر این کشتی غرق شود همه ما غرق می شویم بنابراین فارغ از گرایش سیاسی همه افراد و جریان ها باید به دولت آقای رئیسی کمک کنند چون آقای رئیسی به تنهایی نمی تواند معجزه کند.


نماینده سابق لنگرود در مجلس افزود: آقای رئیسی در زمان انتخابات وعده هایی داد مثلا گفت «سالی یک میلیون واحد مسکونی می سازد»، حالا اگر در پایان سال نخست ۵۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته شود، مردم می پرسند ۵۰۰ هزار واحد دیگر کجاست؟ تحقق وعده های انتخاباتی نیاز به همراهی و همکاری همه افراد و مسئولان دارد.


این فعال سیاسی اعتدالی با اشاره به اوضاع سخت ایران در حوزه سیاست خارجی اظهار کرد: اقتصاد امروز ما در گرو تعاملات سیاسی با دنیا است، با حفظ ارزش های حاکم بر انقلاب می شود با دنیا تعامل کرد. اگر واقعا قرار باشد همچنان نتوانیم نفت بفروشیم یا اگر همین حداقلی را هم که می فروشیم، نتوانیم پولش را بگیریم، مشکلات بر جای خود باقی خواهند ماند. معتقدم در حوزه تعاملات خارجی نیز باید اتفاقات مثبتی در دوران ریاست جمهوری آقای رئیسی بیفتد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان