زبان ستاد امربه معروف زبان قانون است

۱۴۰۰/۰۵/۱۶ ۱۱:۴۱ چاپ کد خبر: 122216

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت الاسلام والمسلمین سجاد سرافراز ظهر امروز در جلسه ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان گیلان و بزرگداشت روز خبرنگار در سالن جلسات شاهد، با بیان اینکه اصحاب رسانه همواره برای انتشار خبر درست به مردم از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند، اظهار کرد: اصحاب رسانه صدای گویا مردم و مطالبه گران واقعی جامعه هستند و برای تحقق این امر به دل خطر زده و حتی از جان خود هم گذشته و بعضاً حتی جان خود را ازدست داده و در راه خدا شهید می شوند.

وی با اشاره به اقدامات مؤثر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان گیلان بیان کرد: افتتاح دفاتر شهرستانی، دیدار با امامان جماعت مساجد به عنوان مبلغان دینی، دیدار با خانواده شهدای اگر به معروف، فضاسازی محیطی، برگزاری دوره های آموزشی در حوزه مستندسازی و فیلم برداری و استفاده از ظرفیت اصحاب رسانه ازجمله مهم ترین اقدامات ستاد امربه معروف است.

دبیر ستاد  امربه معروف و نهی از منکر استان گیلان با تأکید بر لزوم توجه به افتتاح دفاتر شهرستانی این ستاد گفت: با تلاش های صورت گرفته برخی از این دفاتر افتتاح و در آینده ای نزدیک مابقی شهرستان ها هم دارای دفتر شده و می توانند موارد موجود در شهرستان خود را پیگیری کنند.

سرافراز، نقش مردم در اجرایی شدن برنامه های ستاد امربه معروف و نهی از منکر را بسیار مؤثر دانست و افزود: بر اساس قانون امربه معروف در سه حوزه مردم به مردم، مردم به حاکمیت و حاکمیت به مردم تعریف شده لذا ستاد امربه معروف باید به این مسائل ورود کرده و به درستی آن را اجرایی کند.

وی با بیان اینکه گشت ارشاد مسؤولان باید توسط مردم اجرایی شود، گفت: تا در جامعه ای مردم دنبال مطالبه درست از مسؤولان نباشند هیچ موفقیتی حاصل نمی شود به این منظور ۵۰ گروه مطالبه گر تشکیل شده و به آنان آموزش های لازم داده می شود زیرا در این صورت مسؤولان خود را پاسخگو مردم می دانند.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر گیلان تشکیل کارگروه حقوقی تخصصی را یک اقدام مؤثر دانست و افزود: بسیاری از عامران امربه معروف و نهی از منکر و خبرنگاران در راه مطالبه گری دچار دغدغه شده و برخی ها برای آنان مشکلاتی را ایجاد کردند ولی تیم ستاد امربه معروف و نهی از منکر با استفاده از تیم حقوقی خود به این افراد کمک کرده است.

سرافراز، با اشاره به مطالبه گری ستاد امربه معروف و نهی از منکر گیلان در راه مبارزه با فساد بیان کرد: زبان ستاد امربه معروف زبان قانون بوده و اگر مسؤولی مثل اتفاقات رشت الکتریک و واگذاری برخی اراضی در منطقه آزاد انزلی از چارچوب قانون خارج شود ستاد امربه معروف ورود می کند.

وی با تأکید بر اینکه رفع تبعیض و فساد فقط با مطالبه گری درست انجام پذیر است، تصریح کرد: مطالبه گری باید با سند و مدرک بوده و هیچ گونه اهانتی در آن انجام نشود، لذا در این صورت ستاد امربه معروف و نهی از پای کار بوده و از مطالبه گران و خبرنگاران حمایت کامل می کند.

 

مسؤولان باید در خصوص عملکرد خود به مردم پاسخ دهند

معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد اجرایی امربه معروف و نهی از منکر گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه مسؤولان باید در تمامی حوزه ها پاسخگو مردم باشند، اظهار کرد: ستاد امربه معروف و نهی از منکر موظف است به تمامی مطالبه ها نگاه حمایتی داشته باشد و از تمامی خبرنگاران و مطالبه گران حمایت های لازم را انجام دهد.

عبدالکریم علیزاده با تأکید بر لزوم مسؤولان به پاسخگو بودن به مطالبه گران گفت: یکی از وعده های مهم رئیس جمهور گشت ارشاد مسؤولان بوده است به این گونه که تمامی مسؤولان در هر سطحی باید به تک تک عملکرد خود به مردم مسلخ دهند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : بمب

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان