معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر حمایت از ناشران و کتاب فروشان، گفت: دیدگاه کاملاً اقتصادی به کتاب درست نیست.





به گزارش لنگرنیوز ، سید عباس صالحی بعد از ظهر امروز در جمع فعالان شبکه تولید و توزیع محصولات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی (خوشه)، با اشاره به مشکلات حوزه کتاب، اظهار کرد: باید سه مقوله در بررسی مشکلات حوزه کتاب بررسی شود.



وی با بیان اینکه دقت در نشر کتاب ها، نگاه به کتاب به عنوان کالا و خواندن کتاب سه حوزه درگیری با کتاب است، افزود: چند گروه در حوزه مکتوب فعالیت دارند که پدیدآورندگان، ناشران، تولیدکنندگان و کتاب فروشان و مصرف کنندگان از جمله این گروه ها هستند که هر یک دارای معایب و محاسنی هستند.



معاون فرهنگی وزارت ارشاد با اشاره به حمایت از ناشران کتاب، گفت: سعی شده با برگزاری نمایشگاه های بین المللی در سطح کشور و استان ها مشکلات فروش و عرضه کتاب ها را کمتر کنیم.



صالحی تصریح کرد: نمایشگاه های کتاب به صورت تخصصی و عمومی در حوزه های مختلف برگزار شد و یکی از مشکلات نمایشگاه ها بن های خرید است که با توجه به مشکلات بن تا آخرین لحظه برگزاری نمایشگاه اخیر مخالفتی با پرداخت بن وجود داشت.



وی ایجاد نمایشگاه های کتاب را سبب تضعیف شبکه فروش سنتی کتاب دانست و گفت: با ایجاد مجتمع های نشر کتاب می توان در خصوص نشر و فروش کتاب ها می توان نشرهای مکتوب را تجمیع کرد.



معاون فرهنگی وزیر ارشاد با تصریح بر اینکه ساخت مجتمع های نشر کتاب نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی یا دولتی است، افزود: فروشگاه های زنجیره ای علاوه بر فواید دارای عیوبی نیز هستند چرا که این نوع فروشگاه ها نوعی مقابله با کتاب فروشی های سنتی است و ما نباید شبکه های سنتی فروش کتاب ها در بازار را برهم بریزیم.



وی با بیان اینکه کتاب فروشی های سنتی هم دارای عیوبی هستند، گفت: تعداد زیادی از کتاب ها را در فضای کوچکی برای فروش عرضه می کنند.



معاون فرهنگی وزیر ارشاد با تأکید بر اینکه باید فرهنگ کتابخوانی در جامعه نهادینه شود، تأکید کرد: بین ناشران و فروشندگان باید هم افزایی وجود داشته باشد و نگاه ها نباید کاملا اقتصادی باشد.



صالحی با تأکید بر حمایت از ناشران و کتاب فروشان، گفت: دیدگاه کاملاً اقتصادی به کتاب درست نیست.





[gallery ids="12245,12246,12247,12248,12249,12244,12243,12242,12250,12251"]

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان