6 خوراکی که پیرترتان می کند

۱۳۹۳/۰۷/۱۸ ۰۹:۳۵ چاپ کد خبر: 12284

«چیزهایی که می خورید روی پوست شما اثر می گذارد، چه خوب و چه بد.» این را دکتر «آریا استاد» می گوید، یکی از اعضای آکادمی پوست شناسی آمریکا. البته هیچ غذایی یک شبه شما را پیر یا جوان نمی کند، اما خوراکی های نامناسب به مرور زمان روی پوست و دندان تان اثر بد می گذارد.

به گزارش لنگرنیوز ، اگر از این خوراکی ها دوری کنید یا در خوردن شان تعادل به خرج دهید، به شما کمک می شود تا ظاهرتان همان قدر جوان بماند که خودتان جوان هستید:

- شکلات و شیرینی: اگر بیش از چیزی که بدن بتواند فرآوری کند، قند بخورید، قند اضافه با پروتئین ها ترکیب می شود و در نهایت می تواند به پروتئینی که محافظ پوست است، آسیب برساند. - الکل: یک کبد سالم یعنی یک پوست سالم. علاوه بر این، الکل آب بدن را خشک می کند و باعث بدخوابی می شود که این هم سرعت پیر شدن را بیش تر می کند. - گوشت زغالی: قسمت سیاه شده روی همبرگر یا گوشت، برای پوست مضر است چون التهاب زا است و این التهاب به کلاژن (همان پروتئین محافظ پوست) آسیب می رساند. - غذاهای شور: ممکن است توی غذای تان نمک نریزید، اما باز هم باعث نمی شود نمک وارد بدن تان نشود. در خیلی از غذاهای کنسرو شده از سدیم به عنوان نگهدارنده استفاده شده. این سدیم می تواند آب بدن را بگیرد و باعث شود ظاهری پف کرده داشته باشید. - گوشت های فرآوری شده: سوسیس، کالباس و این دست خوراکی ها حاوی سولفیت و دیگر نگهدارنده ها هستند که می تواند در نهایت باعث تسریع پیر شدن پوست شود. نمک موجود در آنها هم باعث پف کردن می شود. جای این جور چیزها را در ساندویچ تان با مرغ عوض کنید؛ یا دست کم از آنها کمتر بخورید و هر وقت سراغ شان می روید، همراه با سبزیجات زیاد مصرف کنید. منبع:آریا

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان