مدیرعامل آب و فاضلاب گیلان از اتمام و راه اندازی پروژه های فاضلاب شهری و آبرسانی ۵۱ شهر طی پنج سال در گیلان خبر داد و گفت: ایستگاه پمپاژ آستارا تا دو ماه آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش لنگرنیوز ، کاظم لطفی در گفت وگو با تسنیم ، با اشاره به طرح های فاضلابی و آبرسانی شهرهای گیلان، اظهار کرد: طبق برنامه ریزی های کارشناسی شده در حوزه آبرسانی و راه اندازی سیستم های فاضلاب شهری، 51 شهر گیلان طی پنج سال تجهیز می شوند.

وی با بیان اینکه در حوزه طرح های فاضلاب شهری اقدامات بسیار خوبی با حمایت استاندار گیلان در حال انجام است، افزود: کلانشهر رشت و شهرهای انزلی،فومن، صومعه سرا، تالش، آستارا، لنگرود، آستانه اشرفیه، لاهیجان، رودسر و سیاهکل که عمده جمعیت شهری استان در این شهرها هستند در 5 سال سیستم فاضلاب شهری تمام این شهرها راه اندازی می شود.

مدیر عامل آب و فاضلاب گیلان با بیان اینکه محل تامین اعتبارات برای اجرای سیستم فاضلاب شهری در کلانشهر رشت و شهر انزلی مشخص شده است، گفت: بخشی از اعتبارات این طرح از محل بانک توسعه اسلامی و بخشی دیگر از محل اعتبارت ملی، استانی و تبصره سه مشارکت مردمی تامین می شود.

اتمام پروژه های فاضلاب شهری و آبرسانی 51 شهر گیلان در 5 سال

لطفی با تاکید بر اینکه 9 شهر دیگر گیلان همین رویه تامین اعتبار را دارند، افزود:در راستای تامین آب 51 شهر گیلان نیز طرح های بسیار خوبی در دست اجرا است که طی چند سال اخیر به اتمام می رسد.

وی با بیان اینکه در سال آینده احتمال کم آبی در شهرهای گیلان به علت خشکسالی وجود دارد، تصریح کرد: در سال 94 نیز برنامه های جامع و کارشناسی شده در دست اجرا است که در همین راستا برنامه تامین 1200 تا 1500 لیتر بر ثانیه در برنامه داریم.

ایستگاه پمپاژ آستارا تا دو ماه آینده به بهره برداری می رسد

مدیرعامل آبفا گیلان با اشاره به پیشرفت طرح فاضلاب شهری آستارا و تاکید بر لزوم تسریع در اجرای این طرح مهم و حیاتی این شهرستان افزود: هم اکنون تصفیه خانه فاضلاب شهری آستارا در حال احداث است که البته ایستگاه پمپاژ این شهر تا دو ماه آینده به اتمام می رسد.

لطفی با بیان اینکه برای اجرای سیستم فاضلاب شهر آستارا به 137 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: از این مقدار اعتبار در حدود 70 میلیارد تومان از محل بانک توسعه اسلامی و بقیه از منابع ملی،استانی و تبصره سه مشارکت مردمی تامین می شود.

کلانشهر رشت نیازمند 700 میلیارد تومان اعتبار

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح سیستم فاضلاب شهری رشت به 700 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، تاکید کرد:طبق برنامه ریزی های انجام شده و نگاه ویژه استاندار گیلان امیدواریم این طرح در مدت تعریف شده مورد بهره برداری قرار بگیرد.

مدیرعامل آبفا گیلان با اشاره به اینکه برای اجرای سیستم فاضلاب شهر انزلی نیز 120 تا 160میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است، خاطر نشان کرد: برای 9 شهر دیگر گیلان نیز به طور متوسط 1200 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

لطفی با اشاره به نحوه تامین اعتبارات اجرای طرح سیستم فاضلاب شهری شهرهای گیلان اظهار کرد:بخشی از این اعتبارات از محل بانک توسعه اسلامی و بانک های دیگر که 50 درصد را شامل می شود و مابقی از محل اعتبارات ملی، استانی و سهم آورده محل تبصره سه انجام می شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان