طنز «دوشارلاتان» به بازار آمد

۱۳۹۳/۰۷/۲۹ ۰۹:۰۷ چاپ کد خبر: 12903

فیلم دو شارلاتان که به اعتقاد تهیه کننده اش، پاسخی است به فیلم هایی همانند «مارمولک» کمال تبریزی، از چند روز پیش وارد بازار شده و در فروشگاه های فرهنگی قابل دسترسی است.

به گزارش خبرنگار «لنگرنیوز»، حجت الاسلام عباس روزمه، تهیه کننده فیلم «دوشارلاتان» در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی دانا ، فیلم دو شارلاتان را فیلمی با درون مایه طنز و در پاسخ به برخی تولیدات سینمایی همانند “مارمولک” دانست که تلاش می کنند به همه جایی سرک بکشند، الا فساد در در درون سینما.

روزمه افزود: در دنیای سینما با وجود انسان های شریف و بازیگران متعهد، جریاناتی نیز حضور دارند که کارشان غیر از شیادی نیست و دفاتر سینمایی که راه انداخته اند صرفا برای جذب دختران و پسران است.

وی ادامه داد: خود سینماگران قطعا در مسیر بازیگر یا کار گردان شدن، سابقه برخورد با این افراد را داشته اند، اما وجود چنین جریانی را فراموش کرده و برای آن که مخاطب را به خنده وادار کنند سراغ بقیه اقشار رفته اند.

تهیه کننده دوشارلاتان، تب ایجاد شده برای بازیگر شدن را ناگوار دانست و گفت: اتفاقات ناگوارتری را در این عرصه ایجاد کرده اند و مسئولین فرهنگی در سالی که به اسم فرهنگ نامگذاری شده است باید در این خصوص چاره اندیشی کنند.

عباس روزمه با بیان این که افرادی در جریان سینمایی کشور نفوذ کرده اند یا شارلاتان هستند و یا تاجر،تصریح کرد: در برابر این افراد، عده ای قربانی شده و شرایط زندگی شان عوض می شود.

این تهیه کننده سینما و تلویزیون اظهار داشت: اما در چنین شرایطی کارگردانان سینما ترجیح می دهند اقشار دیگری خارج از دایره اهالی سینما را انتخاب کرده و هر طور شده یک موضوع فساد را از دل آن بیرون آورده و تبدیل به سوژه کنند. یعنی همان کاری که آقای تبریزی با قشر روحانیت کرد و موضوعی را برجسته کرد که به ضرر قشر روحانیت بود.

وی با اشاره به وجود دادگاهی همانند دادگاه ویژه روحانیت، گفت: ما منکر وجود مشکل در قشر روحانیت نیستیم، و وجود دادگاه ویژه، یعنی این که بالاخره در این بخش هم مشکلاتی وجود دارد، اما موضوع به نحوی نبود که آقای تبریزی تبیین کرد و کار را به صورت ناخوشایندی بزرگنمایی کرد.

وی در پایان با توصیه به کارگردان فیلم مارمولک برای دیدن این فیلم، ابراز امیدواری کرد تا سینماگران، متعهدانه عمل کرده و مسایل مربوط به خود را نیز بررسی کنند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان