عضو کمیسیون فرهنگی با اشاره به واکنش وزیر ارشاد درخصوص نامه کمیسیون فرهنگی، با تأکید بر عدم دخالت نمایندگان در حوزه اجرایی گفت: اگر فیلم هایی نمایش داده شوند که در چارچوب خطوط قرمز نباشند، مجلس به وظیفه نظارتی خود عمل می کند.

به گزارش لنگرنیوز ، حجت الاسلام نصرالله پژمان فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره واکنش علی جنتی وزیر ارشاد به نامه احمد سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس به وزارتخانه متبوعش درباره مخالفت با نمایش چند فیلم مرتبط با فتنه، تاکید کرد: وظیفه مجلس، صرفاً نظارت بوده و هیچ گاه سابقه نداشته است که نمایندگان در حوزه اجرا دخالت کنند.

وی افزود: اگر فیلم هایی نمایش داده شوند که در چارچوب خطوط قرمز نباشند و ضوابط قانونی را رعایت نکنند، طبیعتاً مجلس در برابر آن عکس العمل نشان خواهد داد.

به گزارش فارس، حجت الاسلام احمد سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی طی رئزهای اخیر، در نامه ای به علی جنتی وزیر ارشاد مباحثی را نسبت به اکران 8 فیلم مطرح کرد.

سالک در توضیح جزئیات نامه خود به وزیر ارشاد گفته بود «بنده به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نامه ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشتم و در آن نامه از 8 فیلم که با محورها و دلایل مختلفی نام برده شده بود، از ایشان خواستیم تا این 8 فیلم در کشور اکران نشود و از اکران سراسری آن نیز جلوگیری شود، قصه ها، عصبانی نیستم، آشغال ها از جمله این فیلم ها هستند.»

در همین راستا، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز دوشنبه در واکنش به نامه رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفته بود: «لابد فتنه را ایشان معنا می کنند. به ما که تاکنون کمیسیون چیزی نگفته است، ممکن است یک عضو کمیسیون مطالبی را بیان کرده باشد.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزوده بود «در اینباره ما بر اساس تشخیص خودمان عمل می کنیم، ما ضوابطی در اینباره داریم قرار نیست هرکسی برای ما تعیین تکلیف کند که فیلمی را نمایش دهیم یا نمایش ندهیم.»

جنتی همچنین تصریح کرده بود: «بالاخره ما خودمان توجه داریم که کدام فیلم به فتنه مرتبط است و اگر فیلمی مرتبط با فتنه نباشد و بر اساس ضوابط قانونی باشد ما اجازه نمایش را به آن می دهیم.»

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان