به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، پیک پنجم کرونا در حالی در کشور در حال جولان دادن است که رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم به زیر ۵۰ و زدن ماسک به زیر ۳۵ درصد رسیده و با ادامه داشتن این روند قطعاً کنترل کرونا بسیار سخت و طولانی خواهد بود.

این موارد در سطح شهرستان های استان گیلان نیز تسری پیداکرده و در پی تعطیلی ۶ روزه ستاد مبارزه با کرونا در کشور همه گیری ویروس مرموز جهش یافته بیش ازپیش شده است.

بیمارستان شهید بهشتی شهرستان بندرانزلی با پیک پنجم کرونا در شرایط ویژه و حساسی قرارگرفته و بخش های مختلف این بیمارستان به غیراز بخش اطفال، به دلیل ازدیاد بستریان بیماری کووید ۱۹ به بخش مراقب های ویژه بیماران کرونایی تبدیل شده و طبق بررسی های میدانی خبرنگار فارس بیش از ۷۰ تخت برای آن اختصاص یافته است.

همچنین به دلیل کمبود فضای کافی، این بیمارستان برای خون دهی، قریب به ۶۰ بیمار تالاسمی به ناچار سالن آمفی تئاتر خود را تجهیز کرده است.

شهرستان بندرانزلی به لحاظ توریستی بودن و مجاورت با ساحل، همه ساله میزبان هم وطنان خود از سراسر کشور است اما در این ایام حساس که هم وطنان می بایست ازلحاظ پروتکل های بهداشتی و سلامتی خود و مردم این شهر از مسافرت پرهیز کنند همچنان به این شهر توریستی می آیند و ورودی و خروجی شهرستان بدون کنترل است.

فرماندار انزلی در تاریخ ۱۵ مرداد در جلسه فوق العاده ستاد کرونای این شهرستان ضمن اعلام اضطراری در شهر گفته بود که با توجه به شرایط حاد کرونایی بندرانزلی، ایجاد فضا و بستر جدیدی برای خدمات رسانی به مردم ضرورت دارد و نمی توان منتظر پیک های بعدی کرونا ماند تا با دستپاچگی اقدام به راه اندازی بیمارستان صحرایی کرد و از همین امروز باید نسبت به ایجاد بیمارستان صحرایی اقدام شود.

این گفته اسماعیل میر غضنفر، فرماندار بندرانزلی در صورتی اعلام شده که این شهرستان علاوه بر یک بیمارستان عمومی، از یک درمانگاه قدیمی ارتش و یک مرکز تخصصی جراحی محدود نیز بهره می برد.

درمانگاه قدیم نیروی دریایی ارتش در سال جاری نوسازی شده و تبدیل به یک مرکز تخصصی فیزیوتراپی شده و همچنین بیمارستان یا همان مرکز جراحی محدود امام رضا (ع) ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی انزلی سال گذشته افتتاح شد.

به گفته امیرحسین قهرمانی، رئیس اداره مهندسی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ این بنا بر اساس آخرین استانداردهای به روز احداث شده و بخش هایی که در این مرکز پیش بینی شده شامل اورژانس، کلینیک های تخصصی، درمانگاه و بستری، جراحی محدود، خدمات تشخیصی آزمایشگاه و رادیولوژی هستند و قابلیت ارتقا به بیمارستان ۳۲ تختخوابی را نیز دارد که برای ساخت این مرکز ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

اما نکته قابل تأمل در اینجاست که وضعیت شهرستان بندرانزلی از حالت قرمز خارج شده و تخت های بیمارستان انزلی در بخش های مختلف مملو از بیماران کرونایی شده و باوجود بیمارستان ارتش و زیرساخت های مناسب اولیه درمانی متأسفانه مسؤولان شهرستان رو به بیمارستان صحرایی می آورند و درنهایت سالن ورزشی صالحین وابسته به سپاه را برای خدمات درمانی سراپایی تجهیز شده و هم اکنون در حال استفاده است.

همه این اقدامات در شرایطی است که این سالن ورزشی از تهویه هوا و فضای مناسبی برخوردار نبوده و با بهره برداری سالن ورزشی مشخص شد شایعه قرار گرفتن بیمارستان های ارتش در اختیار ستاد کرونا در فضای مجازی کذب بود.

همچنین در جلسه اضطراری ستاد کرونای شهرستان نماینده نیروی دریایی علت اصلی عدم آمادگی بیمارستان ارتش را میزبانی مسابقات ورزشی پیش رو و حضور ۴۰۰ ورزشکار در این مسابقات عنوان کرده بود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : کرونا

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان