به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان سالاری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سیر صعودی بیماری کرونا در استان، اظهار کرد: بالغ بر دو هزار بیمار در سطح بیمارستان ها بستری هستند و روزانه 600 بیمار در بیمارستان ها و مراکز سراپایی بستری و یا خدمات دارویی دریافت می کنند.

وی با بیان یانکه علاوه بر بیمارستان ها و مراکز سراپایی، تعداد زیادی از بیماران در مراکز 16 و 24 ساعته بهداشتی مراجعه می کنند، افزود: بسیاری از بخش های بیمارستان های دولتی و خصوصی گیلان مملو از بیماران کرونایی بوده چراکه شدت و قدرت بیماری کنونی بیشتر از پیک های قبلی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت جدی گرفتن رعایت شیوه نامه های بهداشتی تأکید کرد و گفت: برای عبور از پیک و کاهش بستری و فوتی ها، مردم باید با جدیت بیشتری پروتکل های بهداشتی را به ویژه در ایام سوگواری محرم رعایت کنند تا ما شاهد افزایش بار بیماری نباشیم.

دبیر ستاد کرونا گیلان با بیان یانکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون میزان تخت های درمانی و تجهیزات موردنیاز در استان با شتاب بیشتری در حال افزایش است، تصریح کرد: طی هفته های اخیر پنج دستگاه اکسیژن ساز و مخزن اکسیژن وارد بیمارستان های استان و علاوه بر آن سالن 120 تخته اورژانس پشتیبان نیز مهیا برای انتقال بیماران شده است.

سالاری با اذعان به اینکه از همه ظرفیت های استان جهت بستری و مداوای بیماران استفاده می کنیم، خاطرنشان کرد: اگر مردم به نحو کنونی که ما شاهد آن هستیم شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نکنند به گونه ای که تالارها باز، دورهمی ها تداوم و تجمعات در محیط های سربسته انجام شود، شاید در هفته های آینده ظرفیت های ما کاملاً تکمیل و امکان ارائه سرویس دهی به مردم نیز ممکن نباشد.

وی همچنین به کاهش مساعدت های خیران و نیکوکاران حوزه سلامت در گیلان اشاره کرد و گفت: در اسفند 98 بسیاری از خیرین، جهادی ها، شرکت های همکار و بسیار از سازمان ها به کمک مدافعان سلامت آمدند اما امروزه حضور خیران کمرنگ شده درحالی که حساسیت و رعایت پروتکل ها از سوی مردم بسیار کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین به گزارشی در خصوص اجرای سند ملی واکسیناسیون کرونا در گیلان اشاره کرد و گفت: تاکنون 680 هزار دوز واکسن در گیلان تزریق شده که حدود 30 درصد افراد بالای 18 سال و 70 درصد افراد بالای 50 سال در استان را شامل می شود.

سالاری با اعلام اینکه در حال حاضر ۱۳۰ پایگاه و مراکز تجمیعی در استان به همت مدافعان سلامت و بسیج مشغول واکسیناسیون هستند، افزود: در حال حاضر روزانه ۳۰ هزار دوز واکسن در گیلان تزریق می شود و در صورت در اختیار داشتن واکسن بیشتر، آمادگی تزریق واکسن تا ۱۰۰ هزار دوز در روز را نیز در استان داریم.

انتهای پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : کرونا

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان