به گزارش لنگرخبر، پروژه تکمیل رینگ آبرسانی شهر لنگرود (فاز ۳) و پروژه خط انتقال آب از میدان امام حسن (ع) تا پلت کله امروز با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.



محسن حسینی در این مراسم ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) اظهار کرد: پروژه خط انتقال آب از میدان امام حسن (ع) تا پلت کله با هدف آبرسانی به چاف و چمخاله و افزایش فشار آب پنج روستا است که جمعیت تحت پوشش این پروژه ۱۵ هزار نفر است.





مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با بیان اینکه با افتتاح این پروژه تغییر مثبتی در ساختار توزیع آب در شهر لنگرود ایجاد می شود، افزود: پروژه فاز سوم رینگ لنگرود هم به توزیع مناسب فشار در بخش هایی از لنگرود کمک می کند که جمعیت تحت پوشش آن ۳۰ هزار نفر است.





حسینی با اشاره به اینکه در اسفند سال گذشته فاز دوم تصفیه خانه آب گیلان وارد مدار بهره برداری شد، تصریح کرد: با افتتاح این پروژه تولید آب از سه متر مکعب در ثانیه به ۶ مترمکعب در ثانیه افزایش یافت که شهرهای رشت، خمام، انزلی، سیاهکل، آستانه اشرفیه، کیاشهر، لاهیجان، رودبنه، و پنج شهر شهرستان لنگرود (لنگرود، چاف و چمخاله، شلمان، اطاقور، کومله) برخوردار از این تصفیه خانه هستند.





به گفته مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گیلان، هر پنج شهر شهرستان لنگرود از آب تصفیه خانه به نحوی استفاده می کنند که با افتتاح این دو پروژه با توجه به اینکه ظرفیت مناسب برای تامین آب در شهر لنگرود ایجاد شده، فشار مناسب ایجاد می شود که در شهر چاف و چمخاله نیز با توجه به توریستی بودن شهر و افزایش مصرف آب در پایان هفته بایستی برای ساختار این شهر آب مناسب ایجاد شود.





وی با بیان اینکه پروژه خط انتقال آب از میدان امام حسن (ع) تا پلط کله با اعتبار ۴۸ میلیارد ریال و پروژه تکمیل رینگ آبرسانی شهر لنگرود با اعتبار ۷۱ میلیارد ریال در بازده زمانی مشخص به بهره برداری می رسد، افزود: پروژه تکمیل رینگ آبرسانی شهر لنگرود (فاز سوم) با هدف توزیع مناسب فشار اب بین نواحی مختلف شبکه و بهره مندی مشترکین مناطق کم فشار از فشار مناسب آب است.





همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان