به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، انوش دهنادی مقدم امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شیوع دلتا ویروس کرونا در گیلان به شدت در حال افزایش است، اظهار کرد: گیلان یکی از درگیرترین استان های کشور به لحاظ شیوع دلتا ویروس کرونا بوده و هر روز علیرغم اقدامات درمانی صورت گرفته بر تعداد بیماران کرونایی افزوده می شود.

وی روند بستری شدن بیماران کرونایی در گیلان را افزایشی دانست و گفت: بر اساس آخرین آمار دو هزار بیمار کرونایی در بیمارستان های گیلان بستری بوده و ۴۷۰ بیمار نیز در ۲۴ گذشته شناسایی شدند.

به گفته معاون درمانی علوم پزشکی گیلان وضعیت  ۳۵۰ بیمار کرونایی وخیم بوده و در بخش  مراقبت های ویژه بیمارستان های گیلان بستری هستند که این امر نشان دهنده تصاعدی بودن روند ابتلا به کرونا در این استان است.

دهنادی با گله مندی از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در گیلان توسط مردم تصریح کرد:  تا زمانی که به صورت جدی پروتکل ها رعایت نشود این بیمار غیرقابل کنترل خواهد بود، ولی با این وجود کماکان شاهد تجمع در برخی از مکان های گیلان هستیم که جای تأسف دارد زیرا پیک کرونا دلتا در برخی از مناطق جهان حتی تا سه ماه به طول انجامیده است.

وی  با اشاره به راهکارهای کنترل موج پنجم کرونا در گیلان افزود: رعایت فاصله اجتماعی، عدم تردد غیر ضرور، پرهیز از حضور در دورهمی ها، اماکن شلوغ و تجمعات از جمله تأثیرگذارترین راهکار در کنترل کرونا است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : کرونا

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان