بنا بر اعلام سازمان ملی اقیانوسی و اتمسفری آمریکا، ژوئیه 2021 گرم ترین ماه در تاریخ ثبت شده سیاره زمین بوده است، یک رکورد شوم که در بحبوحه نگرانی ها از اینکه ما برای مقابله با تغییرات اقلیمی به اندازه کافی تلاش نمی کنیم به ثبت رسیده است.
این خبر در حالی منتشر می شود که سازمان ملل متحد یک گزارش بسیار هشداردهنده را درباره واکنش ضعیف به افزایش دما بر روی سیاره ما منتشر کرده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش گیر، در اوائل ماه اوت (مرداد ماه)، گزارش تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد – که به تایید هیئت بین دولتی تغییر اقلیم (IPCC) و مجموعه ای از کارشناسان بین المللی رسیده است – تایید کرد که عملکرد انسان ها به عنوان یکی از گونه هایی که بر روی زمین زندگی می کنند به هیچ عنوان موثر نبوده است.
به گفته IPCC، این نتیجه گویای آن است که دمای جهان ممکن است در طی دو دهه آینده 1.5 درجه سانتیگراد یا بیشتر افزایش یابد.
 
سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد که اگرچه این عدد ممکن است عدد قابل توجهی به نظر نرسد، ولی تاثیر آن بر زمین می تواند چشمگیر باشد. موج های حرارتی قابل توجه تر، افزایش سطح اقیانوس ها ناشی از ذوب یخچال ها، و ترکیبی از تداوم خشکسالی در برخی از نواحی و سیل در نواحی دیگر. بنا بر هشدار IPCC، سیل هایی که به عنوان حوادث «یک بار در قرن» لحاظ می شدند در حال تبدیل شدن به مخاطره ای سالانه هستند.
 
گرم شدن کره زمین

اکنون مرکز ملی NOAA برای اطلاعات زیست محیطی نیز آمارهای نگران کننده دیگری را منتشر کرده است.
دکتر ریک اسپینارد، مدیر اجرائی NOAA گفت: «ژوئیه (تیر ماه) نوعا گرم ترین ماه سال است، ولی ژوئیه 2021 گرم ترین ژوئیه ثبت شده در تاریخ و گرم ترین ماه در تاریخ بوده است. این رکورد جدید بر مسیر مغشوش کننده و ویرانگری می افزاید که تغییرات اقلیمی برای جهان برقرار نموده است».
 
NOAA خاطرنشان نموده است که سوابق دمایی جهان به مدت 142 سال جمع آوری شده است.
 
 
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : خودروسازان

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان