به گزارش خبرگزاری مهر، حاج اسدالله احمدی از راویان دفاع مقدس و نویسنده کتاب «دست های خالی پاهای خونین: تاخت و تازهای ضد انقلاب و ارتش عراق در قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلان غرب ۱۳۵۹-۱۳۵۷» شامگاه دوشنبه ۲۵ مرداد بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به همین مناسبت پیام تسلیتی را صادر کرد. متن این پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

همزمان با ایام پرحزن و اندوه محرم؛ رزمنده دلاور، راوی و پژوهشگر توانای دفاع مقدس برادر حاج اسدالله احمدی از راویان هشت سال دفاع مقدس و از نویسندگان خوش فکر و پرتلاش مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه، پس از عمری مجاهدت در مسیر تحقق اهداف نهضت حضرت امام خمینی رضوان الله علیه، ایثار و تلاش در جبهه های حق علیه باطل، تحقیق، مطالعه و نگارش آثار وزین در عرصه تاریخ نگاری دفاع مقدس، ساعاتی پیش به رحمت ایزدی پیوست.

این راوی خوشنام، متدین و نام آشنا در میان رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس؛ از نخستین روزهای شروع جنگ تحمیلی علیه ایران اسلامی به جبهه های نبرد شتافت و علاوه بر رزم بی امان در دفاع از میهن اسلامی، با پیوستن به روایان و تاریخ نگاران صحنه نبرد؛ نقش بی بدیلی در ثبت و ضبط رشادت های رزمندگان اسلام در هنگامه نبردهای سنگین با دشمن؛ ایفا کرد. او با حضور مستمر در کنار فرماندهان لشکرها، قرارگاه های عملیاتی و فرماندهان ارشد سپاه، ضمن روایت مستقیم و لحظه به لحظه وقایع جبهه های نبرد حق علیه باطل، در ایجاد گنجینه ای بی نظیر از اسناد و منابع آن دوران پرحماسه نقشی ماندگار داشت. این تاریخ نگار پرتلاش و متعهد پس از دوران دفاع مقدس نیز عمر شریفش را وقف پژوهش، تدوین، نگارش و انتشار آثار مستند و مستدل ارزش های دوران دفاع مقدس نمود و آثار گرانسنگی چون: گزارش های عملیاتی، کتب نبردی و تدوین تاریخ شفاهی فرماندهان جنگ از خود به یادگار گذاشته است.

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) این مصیبت را به خانواده محترم آن عزیز سفر کرده، همرزمان، راویان و تاریخ نگاران صحنه نبرد، فرماندهان دفاع مقدس و جامعه علمی و پژوهشی کشور تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان و خانواده معزز ایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نماید.

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه

۱۴۰۰/۰۵/۲۵»

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : درگذشت چهره ها

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان