نگرانی آمازون از کاهش درآمد و نفوذ

۱۴۰۰/۰۵/۲۸ ۱۹:۴۰ چاپ کد خبر: 132722


شرکت آمازون با ارسال ایمیل هایی برای صاحبان کسب و کار که اقلام و کالاهای خود را از طریق این شرکت به فروش می رسانند، به آنها هشدار داده که قوانین ضد انحصار کنگره کسب و کار این افراد را تهدید خواهد کرد.

به گزارش ایتنا از مهر، در این ایمیل ها ادعا شده قوانین اصلاحی ضد انحصار که به تصویب کمیته قضائی کنگره رسیده، توانایی افراد برای فروش کالاهای خود از طریق آمازون را محدود می کند. فروش کالاهای عرضه شده از سوی افراد و شرکت های ثالث یکی از مهم ترین منابع درآمدی آمازون محسوب می شود.

اگر چه ممکن است این قوانین در جریان تصویب نهایی در کنگره آمریکا تغییر کنند، اما آمازون مدعی است عملیاتی شدن آنها به خصوص به کسب و کارهای متوسط و کوچک آسیب می زند. این در حالی است که کنگره این قوانین را با هدف مقابله با رویه های ضد رقابتی آمازون بر علیه همین کسب و کارها به تصویب رسانده است.

قرار است برای بررسی بیشتر موضوع نشست هایی غیرحضوری با حضور آمازون و صاحبان کسب و کارهای ثالث برگزار شود. شش قانون ضد انحصار در حال تصویب در کنگره آمریکا اقدامات انحصارطلبانه شرکت هایی مانند آمازون، اپل، فیس بوک و گوگل را سخت تر کرده و خرید شرکت های موفق رقیب، اعمال تبعیض به نفع خدمات ارائه شده توسط خود، انتقال داده ها میان سرویس های مختلف متعلق به یک شرکت و غیره را دشوارتر کرده و از سوی دیگر تصمیم گیری در مورد پرونده های ضد انحصار را توسط دادستان های کل ایالتی و تنظیم مقررات فدرال برای شکایت از شرکت های انحصارطلب را تسهیل می کند.
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : آمازون

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان