به گزارش لنگرخبر، الهام عاشوری در حاشیه افتتاح پروژه های هفته دولت در شهرستان لنگرود، با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا یک بخش ۲۵ تختخوابی را به بیماران بستری کووید در شهرستان اختصاص دادیم، اظهار کرد: در خیز پنجم سه بخش کرونایی دیگر را اضافه کردیم و تخت های ما به ۹۰ رسید؛ همچنین ۱۰ تخت سرپایی را برای تزریق رمدسیویر جهت درمان سرپایی بیماران اختصاص دادیم.



وی بیمارستان شهید حسین پور لنگرود را پذیرای بیمارانی از املش و رودسر و لاهیجان دانست و افزود: تزریق سرپایی رمدسیویر برای درمان بیماران به بالای هزار نفر رسیده است.



رئیس شبکه بهداشت و درمان لنگرود، با بیان اینکه در برخی از روزهای خیز پنجم ۹۰ تخت کفاف بیماران را نمی داد و از تخت های اکسترا استفاده کردیم، گفت: این خیز از هشتم تیر آغاز شده و تاکنون ۵۲۲ مورد بستری و ۸۱ مورد فوتی داشتیم؛ همچنین ۱۵ درصد موارد بستری به مراکز ۱۶ ساعته کووید در شهرستان مراجعه کرده بودند که از ۵۸۲۶ مراجعه کننده، تست ۲۵۲۲ نفر مثبت اعلام شد.



عاشوری، تست منفی را نشانه عدم بیماری ندانست و گفت: به درمان بیماران دارای علائم بالینی می پردازیم.



وی با اشاره به بخش قابل توجهی از بیماران به مراکز درمانی خصوصی و مطب ها، عنوان کرد: براساس مصوبه ستاد کرونا، در خیز پنجم اقدام به تشدید نظارت ها بر اصناف کردیم و طی یک ماه گذشته ۶۲۰۰ بازدید توسط ۱۰ تیم نظارتی انجام شد و به ۲۹۵ واحد اخطار دادیم و ۲۰ واحد را پلمب کردیم.



رئیس شبکه بهداشت و درمان لنگرود، با بیان اینکه شهرستان دو مرکز تجمیعی واکسیناسیون در محل دانشکده پرستاری و مجتمع درمانی امینی دارد، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از سرریز شدن مردم در این دو مرکز هشت مرکز جامع خدمات سلامت در سطح شهرستان را برای تزریق واکسن اختصاص دادیم؛ همچنین تیم های سیار واکسیناسیون با حضور در خانه های بهداشت روستاهای دوردست اقدام به واکسینه کردن مدم می کنند.



وی با اشاره به ظرفیت شهرستان در واکسیناسیون روزانه ۴۰۰۰ دوز، تصریح کرد: در توزیع واکسن کرونا باید شهرستان لنگرود را ویژه دید، زیرا تراکم شهری بالایی داریم و سومین شهرستان سالمند استان هستیم.



عاشوری، از تزریق بالغ بر ۶۰ هزار دوز واکسن کرونا در شهرستان خبر داد و یادآور شد: ۴۰ هزار و ۲۴۳ مورد دوز اول و ۱۹ هزار و ۷۰۸ مورد دوز دوم را تزریق کردند که پوشش بالای ۱۸ سال دوز اول معادل ۳۵ درصد و پوشش بالای ۱۸ سال دوز دوم معادل ۱۷ درصد است.



وی جمعیت بالای ۱۸ سال شهرستان لنگرود را ۱۱۱ هزار و ۳۶۹ نفر دانست و بیان کرد: ۲۳ هزار و ۴۷۵ نفر جمعیت بالای ۶۰ سال داریم که ۸۶ درصد آنان معادل ۲۰ هزار و ۶۲۵ نفر را واکسینه کردیم. همچنین از ۱۴۵ مورد زن باردار شهرستان، موفق به واکسینه کردن هر ۵۴ مورد متقاضی واکسن شدیم.



رئیس شبکه بهداشت و درمان لنگرود، همچنین از واکسیناسیون ۷۵ درصدی دوز نخست فرهنگیان شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر ۶۶ بیمار بستری کرونایی در شهرستان داریم که ۱۲ نفر در آی.سی.یو هستند.



انتهای پیام
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان