به گزارش سایت خبری تحلیلی لنگرخبر، هم زمان با فرارسیدن هفته دولت، ۹ پروژه امور توزیع برق شهرستان لنگرود با حضور معاون امنیتی سیاسی اجتماعی استانداری گیلان و سرپرست فرمانداری شهرستان لنگرود و جمعی از مسؤولین ادارات به بهره برداری رسید.



مدیر توزیع برق شهرستان لنگرود با تبریک به مناسبت هفته دولت و گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و همه شهیدان راه خدمت اظهار کرد: خدا را شاکریم که توانستیم در این ایام ۹ پروژه مصوب خود را از میان پروژه های در دست اقدام با مبلغ ریالی ۴۴۶۰۰ میلیون ریالی جهت افتتاح در هفته دولت ارائه نماییم.



به گفته وی، علاوه بر پروژه های مصوب این امور بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال پروژه را نیز به صورت فورس ماژور طی این سه ماه جهت رفع مشکلات فنی و قطعی برق شهروندان اجرا نموده ایم که اقدام بسیار ارزنده و بزرگی می باشد.



هومان ایجه ای با اشاره به اینکه ساختار شبکه برق شامل سه بخش تولید، انتقال و توزیع می باشد، تصریح کرد: امورهای توزیع برق در بخش توزیع برق فعالیت می کنند که برق فشار متوسط یا ۲۰ کیلوولت را از پست های فوق توزیع دریافت و با عبور آن در سطح شهر و روستاهای حوزه خود و با احداث پست های توزیع در زیر، آن را تبدیل به برق فشار ضعیف نموده و سپس نسبت به تأمین برق مشترکین از آن اقدام می کنند.



به گفته مدیر توزیع برق شهرستان لنگرود، امور توزیع برق لنگرود علاوه بر اداره مرکزی در لنگرود؛ شامل چهار اداره بهره برداری تابعه چاف و چمخاله، کومله، اطاقور و شلمان می باشد و با ۸۱ نیرو در بخش های مهندسی و کارشناسی و تکنسینی و کمک کارشناسی و برق کاری و رانندگی و مأمور بازدید در حال خدمات رسانی به ۹۱۳۴۲ مشترک در سطح شهرستان لنگرود می باشد.



ایجه ای با بیان اینکه در بخش تعمیراتی، امور در قالب تعمیرات خطوط هوایی به صورت خط سرد و نیز عقد قرارداد تعمیرات با پیمانکار خط گرم، تعمیرات تابلوها و نیز تعمیرات تجهیزات پست های زمینی و نیز قطع اشجار و شاخه زنی در مسیر خطوط نسبت به عقد قرارداد با پیمانکاران با برگزاری مناقصه در هر قالب اقدام می کند، افزود: در بخش سرمایه ای نسبت به تهیه طرح ها، برآورد ریالی اعتبار موردنیاز و اولویت بندی آن ها اقدام و نسبت به تصویب موارد اولویت بالاتر و عقد قرارداد با پیمانکار و پیگیری تهیه کالای اساسی پروژه و تأمین نقدینگی لازم و اخذ مجوزات، هماهنگی و پیگیری لازم جهت اجرای آن ها را اقدام می نماید و به تبع در سال جاری نیز نسبت به تصویب طرح های اولویت بالاتر به میزان اعتبار تخصیصی اقدام گردید.



وی به مشکل کمبود در بخش تولید اشاره کرد و گفت: به دلیل از مدار خارج بودن تعدادی از نیروگاه های آبی کشور که حدود یک پنجم ظرفیت تولید برق کشور را تأمین می کند و به خاطر بارش کم برف و باران در سال گذشته و کم بودن آب پشت سدها و نیز افزایش مصرف برق به خاطر گرمای زیاد امسال و همچنین افزایش مصرف برق رمز ارزها شاهد کمبود برق چند هزار مگاواتی مواجه بودیم که به ناچار جهت جبران مجبور به اعمال خاموشی گردید.



مدیر توزیع برق شهرستان لنگرود با بیان اینکه برخی اوقات به دلیل کاهش فرکانس شبکه سراسری به همان دلیل کمبود در بخش تولید نیز این خاموشی ها افزوده می شد، افزود: بعضاً در این حین، شاهد ایجاد نقص در شبکه توزیع برقی شده و تا عیب یابی و تشخیص محل عیب و ایمن نمودن محل و اقدام به رفع آن مدتی زمان برده که گاها مورد ناراحتی به حق شهروندان واقع شده که بااین حال اداره برق سعی کرده با برخورد باحوصله و با احترام به مردم عزیز پاسخگو باشد.



ایجه ای با بیان اینکه این خاموشی ها باعث شده حجم کار همکارانم چندین برابر شده است و اقدامات شبانه روزی همکارانم تحت شعاع آن قرار گیرد، افزود: در این حین دو نفر از همکاران برق کار ما به دلیل حجم بالای کار دچار حادثه برق گرفتگی و سوختی شده اند.



وی با عذرخواهی از مردم عزیز بابت خاموشی های برق و مشکلات رخ داده، توصیه کرد حتماً برای وسایل خود از محافظ استفاده و یا وسایل برقی خود به خصوص کولرگازی را مدتی بعد از برق دار شدن در مدار بیاورند.



انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان