به گزارش لنگرخبر، پیمان اسدی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت از افزایش ۳۸ درصدی مأموریت های اورژانس در پنج ماه اول سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: اورژانس گیلان در ۶۸ پایگاه ثابت شهری و جاده ای از ابتدای سال تاکنون موفق به انجام ۴۸ هزار و ۷۳۲ مأموریت شده و در طرح سلامت نوروزی ۱۰ هزار و ۸۴۵ مأموریت و در طرح امداد تابستانی با استقرار نیروهای اورژانس در ۲۵ نقطه خطرآفرین در سواحل دریای خزر موفق به نجات ۴۲ غرق شده در دریای خزر شده است.

وی با بیان اینکه دستورالعمل مربوطه و برنامه ریزی جهت آماده باش کلیه کارکنان و نیروهای اورژانس در جهت مقابله با ویروس کرونا در رأس کار اورژانس قرارگرفته، افزود: همه کادر اورژانس در پایگاه ها به تجهیزات حفاظت فردی و وسایل موردنیاز در جهت مقابله با ویروس کرونا مجهز شده اند.

رئیس مرکز مدیریت و فوریت های پزشکی گیلان در خصوص پایگاه های اورژانس پیش بیمارستانی نیز گفت: با افتتاح و راه اندازی ۶ پایگاه اورژانس (شماره ۱۱ شهر رشت، شهید مدافع سلامت-دکتر وحید منصف)، رودپیش فومن، چوبر شفت، جیرنده رودبار، شماره ۲ لنگرود، شالما شفت) به صورت ویدیو کنفرانس توسط وزیر بهداشت با اعتبار ۱۴ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال، تعداد پایگاه های اورژانس استان به ۶۸ پایگاه ارتقاء یافته است.

اسدی همچنین با اشاره به عملکرد اورژانس هوایی نیز بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون اورژانس هوایی استان وظیفه انتقال هوایی ۲۴ مصدوم و بیمار از شهرستان های دور از مرکز انجام شده است.

وی با بیان اینکه پنج ماه گذشته ۲۵ مورد احیای قلبی ریوی موفق توسط کادر اورژانس انجام شده، افزود: در طول همین مدت پنج مورد زایمان توسط کارکنان مجرب اورژانس پیش بیمارستانی انجام پذیرفته است.

رئیس اورژانس گیلان از افزایش تعداد پایگاه های اورژانس در آینده خبر داد و گفت: چنانچه اعتبارات لازم تخصیص یابد –تعداد ۱۰ پایگاه تا پایان سال جاری به اورژانس گیلان افزوده خواهد شد و مجوزهای لازم جهت جذب ۱۲۰ نفر نیروی عملیاتی در سال ۱۴۰۰ نیز اخذ شده است.

انتهای پیام/

منبع
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : مرزهای

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان