[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، نشست مجمع مطالبه گران استان گیلان عصر پنج شنبه با حضور جمعی از مطالبه گران، اصحاب رسانه و تعدادی از مسئولان استانی و به منظور بررسی مشکلات و ارائه نظرات و راهکارهای فعالان اجتماعی استان در سالن جلسات مصلی امام خمینی (ره) رشت برگزار شد.

حجت الاسلام مجتبی پوریوسفی در این نشست با بیان اینکه امروزه مطالبه گران با نگاه جامع تر و آزادانه تر فعالیت می کنند، گفت: نباید نگاه صد درصدی و آرمانی به مقوله مطالبه گری داشت زیرا منفی نگری به دستاوردهای چند ساله آسیب می زند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به اینکه مطالبه گر علاوه بر نقد، راهکار نیز ارائه می دهد و مطلب مدنظر خود را پیگیری می کند، افزود: نادیده گرفتن مبانی اخلاقی و شرعی در مطالبه گری آسیب زا است و باید اصلاح شود.

نقش مؤثر اصحاب رسانه در احقاق حقوق مردم

دبیر مجمع مطالبه گران گیلان نیز در این نشست با اشاره به نقش اصحاب رسانه در احقاق حقوق مردم، بیان کرد: رسانه ها بازوی قدرتمندی در تحقق مطالبات مردمی محسوب می شوند.

علیرضا بابایی با انتقاد از عدم توجه مسئولان به مطالبه گران و خواسته های آنها، اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم با همکاری مطالبه گران استان، رسانه ها و مسئولان بتوانیم مطالبات و موضوعات استان را حل کنیم.

وی با اشاره به آسیب های اجتماعی استان، بیان کرد: مطالبه گران پیگیری آسیب هایی مانند کودکان کار، دختران فراری و علت یابی افزایش بیماری های خطرناک مانند هپاتیت و ایدز در برخی شهرستان ها را در دستور کار دارند.

مبارزه با فساد سیستماتیک باید به صورت تشکیلاتی باشد

یکی از مطالبه گران حاضر در این نشست نیز با بیان اینکه مبارزه با فساد بحثی علمی است، اظهار کرد: مبارزه با فساد سیستماتیک باید به صورت تشکیلاتی و از طریق کارگروه های مختلف انجام شود.

وی با تاکید بر استفاده از متخصصین حوزه های مختلف در بحث مبارزه با فساد، گفت: نتیجه دادن اعتراضات و مطالبات ما نیازمند حمایت مسئولین قضائی است تا روحیه فساد ستیزی تقویت شود

این فعال اجتماعی با اشاره به وجود فساد در منطقه آزاد انزلی و عزل و نصب های غیرقانونی در آن، بیان کرد: بهره مندی از متخصصان هر حوزه و تشکیل کارگروه ویژه مبارزه با فساد در ادارات مختلف اثرگذاری بالایی دارد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان