[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سامانه فارس من خبرگزاری فارس به منظور دریافت سوژه و مطالبات مردمی راه اندازی شده و در کوتاه ترین زمان مطالبات را بررسی و به آن ها پاسخ می دهد.

«تعویق ۶ ماهه در پرداخت مزد کارگران «ایران برک»، یکی از مطالباتی بود که گروهی از کارگران و حقوق بگیران شرکت ایران برک نسبت به آن انتقاد داشتند و از فارس خواسته بودند تا به مطالبه آن ها رسیدگی شود.

مخاطب فارس من که به نظر می رسد یکی از کارگران باشد، گفته است: "من کارگر شرکت ایران برک رشت هستم باوجوداینکه تقریباً شش ماه از سال گذشته هنوز به اندازه یک ماه حقوق کامل به کارگرها پرداخت نشده است.
از مسؤولین سؤالی مبنی بر اینکه آیا واقعاً می شود با این شرایط گرانی و هزینه های سرسام آور، یک خانواده چندنفری را تأمین معاش کرد؟ این معوقات حقوق در حالی است که کلی مسؤول به استان سفر کرده اند اما یک بار جویای شرایط کارگران این کارخانه نشده اند. کارگران هم از ترس اینکه از کار بیکار نشوند به خود جرئت اعتراض نمی دهند. من از مسؤولین خواهشمندم به داد کارگران شرکت «ایران برک» برسید، کارخانه ای که روزی بیش از هزار کارگر را در خود جای داشت اما اکنون دیگر این گونه نیست. از شما خبرنگاران محترم خبرگزاری فارس، خواهشمندم حرف ما را به گوش مسؤولین برسانید."

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه موضوعات مطروحه در فارس من به اطلاع مدیران مجموعه ایران برک رسانده شده، اظهار کرد: به گفته مسؤولان شرکت، کارگران از سال ۹۹ تاکنون هیچ مطالبه ای ندارند.

عباس علیزاده با اشاره به اینکه برخی از مطالبات کارگران ممکن است از سال های گذشته همچنان باقی مانده باشد، افزود: به اذعان مسؤولان شرکت مطالبات کارگران بعد از خردادماه نیز در حال تهیه سند و پرداخت قرار دارد.

وی در پاسخ به اینکه در حال حاضر دو مدیر در این شرکت فعال هستند و مسائل و امر شرکت را پیش می برند، گفت: در ایران برک دو شرکت فعال است و هرکدام باید مدیرعامل جدا داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به اینکه چرا شرکت ایران برک علیرغم فروش زمین به ارزش ۹۰۰ میلیارد ریالی حقوق کارگران را پرداخت نکرده، بیان کرد: این شرکت با بدهی های بالای مالیاتی و تأمین اجتماعی روبرو است که قرار شده با فروش زمین که تغییر کاربری آن در حال اتمام هست و دریافت تسهیلات، این بدهی ها هر چه سریع تر پرداخت و تسویه شود.

علیزاده همچنین در پاسخ به اینکه حدود ۱۰ تن از کارگران نوپوش به دلیل اعتراضات آرام و مطالبه گرایانه اخراج شده اند، گفت: اطلاعات دقیقی در این خصوص به اداره کل داده نشده و این مسئله به زودی بررسی می شود.

انتهای پیام/۳۳۸۹


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : دنیادیده

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان