[ad_1]

فردین مهرابیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ادامه روند کاهشی بیماران کرونایی در استان گیلان، اظهار کرد: در حال حاضر ۶۳۷ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان گیلان بستری هستند.

وی با بیان اینکه با وجود کاهشی شدن تعداد مجموع بستری های کرونایی در استان گیلان بستری های روزانه همچنان سه رقمی است، افزود: این نشان دهنده فعالیت کرونا در استان بوده لذا شهروندان باید رعایت شیوه نامه های را جدی بگیرند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه با اشاره به بستری ۱۱۵ بیمار جدید کرونایی طی شبانه روز گذشته، گفت: تعداد بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه همچنان بالا است و هم اکنون ۱۲۹ بیمار در این بخش ها بستری هستند.

وی به بستری ۲۲ بیمار جدید بد حال کرونایی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های گیلان اشاره و اضافه کرد: در مجموع ۱۳۰ بیمار بستری در بیمارستان های گیلان در شرایط بد قرار داشته و وضعیت آنها وخیم است.

مهرابیان با تأکید بر اینکه تداوم روند نزولی بیماران کرونایی در استان گیلان به همکاری و مشارکت شهروندان و اصناف و رعایت درست و دقیق شیوه نامه های بهداشتی دارد، گفت: پرهیز از دورهمی های خانوادگی از مهم ترین مواردی است که باید از سوی شهروندان رعایت شود.

وی با بیان اینکه هموطنان نیز باید از مسافرت به استان گیلان پرهیز کنند، افزود: رعایت فاصله اجتماعی در هنگام حضور در تجمعات و بیرون از منزل باید مورد توجه قرار گیرد تا از اوج گیری دوباره کرونا در استان گیلان جلوگیری شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه عادی انگاری و بی توجهی نسبت به خطرات کرونا از مهم ترین عوامل اوج گیری دوباره این ویروس است، اظهار کرد: در حال حاضر استفاده از ماسک مهم ترین راهکار جلوگیری از ابتلاء و انتشار کرونا است.

وی با بیان اینکه تلاش های برای تسریع روند واکسیناسیون در استان گیلان ادامه دارد و در روز جمعه ۵۵ پایگاه اقدام به تزریق واکسن به شهروندان کردند، گفت: از این تعداد سهم شهرستان رشت برای روز جمعه ۲۰ پایگاه ثابت و متغیر بود.

مهرابیان ادامه داد: شهروندان برای آگاهی از زمان و مکان واکسیناسیون و مراکز فعال در این زمینه در سطح استان می توانند به پرتال اطلاع رسانی واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کنند.

وی با اشاره به آغاز واکسیناسیون مادران باردار در سراسر کشور و استان گیلان، گفت: مادران باردار در خطر بیشتری نسبت به سایر مردم برای ابتلاء به کرونا قرار ندارند اما در صورت ابتلاء به این ویروس شدت بیماری در مقایسه با سایران بیشتر است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان