به گزارش لنگرخبر، زهره نیکخو در گفت و گو با ایسنا گفت: توسعه مشاغل خانگی اگر چه روند نزولی نداشته است اما به دلیل شیوع کرونا و شرایط برگزار نشدن نمایشگاه دوسالی است که فروش محصولات صنایع دستی به خصوص حصیر در لنگرود کم رونق شده است.



وی افزود: با توجه به اینکه فعالیت دختران و زنان روستایی لنگرود نسبت به حصیر بافی افزایش یافته است، باید با حمایت های مختلف کمک کرد تا بتوانند در این عرصه فعال بمانند.



نیکخو ادامه داد: جهاد دانشگاهی گیلان برنامه های خوبی را برای حمایت از پیشرانان و زنانی که در توسعه مشاغل خانگی گام بر می دارند تدارک دیده است.



پیشران مشاغل خانگی در حوزه حصیر لنگرود گفت: بیمه هنرمندان در حوزه حصیر، فرش بافی، چرم دوزی ،رشتی دوزی و دیگر رشته ها کمک می کند که افراد در این حوزه ها فعال بمانند.



وی افزود: خیل عظیمی از زنان سرپرست خانوار به درآمدی که از این بخش حاصل می شود نیاز دارند و برای تامین معاش زندگی خود و فرزندانشان حمایت از آنها ضروری است.



نیکجو خاطرنشان کرد: اگرچه مردان نیز در توسعه مشاغل خانگی متقاضی هستند، اما عمده جمعیت متقاضی برای ورود به حصیربافی را زنان و دختران تشکیل می دهند.



وی تصریح کرد: حصیرهایی که در شهرستان لنگرود بافته می شود از کیفیت بالایی برخوردار است و مشتریان خوبی دارد و باید با معرفی این محصولات به بازارهای هدف کمک کنیم تا این چنین بازارهایی توسعه پیدا کند.



پیشران مشاغل خانگی در حوزه حصیر لنگرود گفت: از آنجاییکه مشاغل خانگی موجب می شود که زنان با پرداختن به این مشاغل هم بتوانند در خانه کار کنند و درآمد داشته باشند و هم مراقب خانه و فرزندان خود باشند حمایت از این طرح می تواند کمک موثری به این اقشار کند.



انتهای پیام
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان