[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان عصر امروز در معیت دکتر ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از طرح های توسعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در شهرستان رشت بازدید کرد. 

امام جمعه رشت ابتدا در بیمارستان دائمی ۶۰ تخت خوابی سرلشکر شهید موسی نامجو حضور یافت و از همیاری ارتش در احداث آن تقدیر کرد. 

فلاحتی همچنین در بخش جدیدالاحداث ICU اعصاب، محل احداث بیمارستان جایگزین ۳۵۰ تختخوابی پورسینا، محل احداث بخش آنژیوگرافی ریفرال و بازسازی اتاق عمل مرکز آموزشی درمانی پورسینا نیز حاضر و در جریان کم و کیف احداث آن ها قرار گرفت. 

وی همچنین از بخش جدیدالاحداث اورژانس، بستری ها، سونوگرافی، رادیولوژی و CCU مرکز آموزشی درمانی تخصصی قلب دکتر حشمت رشت نیز بازدید کرد. 

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه، از طرح های عمرانی و توسعه ای حوزه سلامت گیلان از طرح توسعه مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور رشت و از بخش های اتاق عمل، بخش نوجوان بخش بستری جراحی، بخش NICU، درمانگاه، پاویون پزشکان و بخش های آموزشی آن نیز بازدید کرد. 

فلاحتی همچنین در مرکز سانتر کرونای استان نیز حاضر شد و در ابتدا از مرکز آزمایشگاه جدید احداث مرکز آموزشی درمانی رازی و سپس از بخش های CT اسکن و دستگاه اکسیژن ساز این مرکز بازدید کرد. 

خوابگاه دخترانه شهید سلیمانی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان که با اعتبار ۳۲ میلیارد تومانی خریداری و تجهیز شده نیز از دیگر عرصه هایی بود که توسط نماینده ولی فقیه در استان گیلان بازدید و مورد تحسین وی قرار گرفت. 

امام جمعه رشت در پایان بازدید از طرح های توسعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان وارد سایت دانشگاهی لاکان رشت شد و در جریان روند احداث طرح های عمرانی در حوزه سلامت استان در این ناحیه آموزشی و درمانی ازجمله مرکز مراقبتی پدافند غیرعامل (اورژانس پشتیبان) قرار گرفت. 

نماینده ولی فقیه در گیلان در حاشیه بازدید از طرح های توسعه گیلان در سایت لاکان رشت در جمع خبرنگاران با تقدیر از تلاش های صورت گرفته مسؤولان استان در جهت توسعه زیرساخت های بهداشت و درمان اظهار کرد: تلاش های صورت گرفته در جهت بهبود و ارتقاء زیرساخت های حوزه سلامت در استان مطلوب است. 

فلاحتی با بیان اینکه تمهید مقدمات خوبی جهت افزایش آمادگی ها برای پیک های احتمالی کرونا در استان در نظر گرفته شده، افزود: تلاش های صورت گرفته رضایت بخش بوده اما لازم است مردم همچنان به توصیه هایی که تأکید می شود، پایبند باشند و بیشتر رعایت کنند. 

وی انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی گیلان با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه را مثمرثمر توصیف کرد و گفت: با احداث بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی جایگزین پورسینا و همچنین احداث دانشکده پزشکی در سایت لاکان امیدواریم شاهد تحولات خوبی در بخش بیمارستانی و تجهیزاتی استان باشیم. 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اذعان به اینکه مجموعا وضعیت استقرار تجهیزات پزشکی و درمانی در استان رضایت بخش است اما کافی نیست، بیان کرد: در سایه تلاش های صورت گرفته، اغلب بیمارستان های استان به دستگاه اکسیژن ساز مجهز شده اند اما این حق گیلان نبود که تا این حد عقب بماند. 

امام جمعه رشت همچنین به سالن جدیدالاحداث پشتیبان لاکان رشت اشاره کرد و افزود: سالن اورژانس پشتیبان سایت لاکان جزو سایت های نمونه کشوری است و در شرایط اورژانسی قابلیت پذیرش بیماران را دارد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : پدرت

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان